Gewoon zwartharige. Tot mijn verbazing is er geen andere benaming, ook niet na een speurtocht op Google.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben blondines, brunettes en rooien, maar voor iemand met zwart haar is geen specifieke term.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand met rood haar is lang niet altijd een albino. Gelukkig maar, want ik heb zelf rood haar. En de term ginger is volgens mij pas in zwang geraakt door dat filmpje van die rooie dikkerd op internet (Gingers do have souls!), dus nog geen jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand met rood haar is zeldzaam maar 1 of 2 % heeft dat maar dat maakt ze niet albino's dat is iets heeeeel anders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blacy?
leuke vraag heel origineel
zwartine ?
blackine
darkine
hmmm
iets frans dan
noire-in ?

oh ja een roodharige is een ginger
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Darkine klinkt leuk!
capthavoc
12 jaar geleden
een combi misschien ? dar(k)noire ?,.... darnoire geen idee of dat woord in het Frans al bestaat en wat het betekent ? kom op zwartharige dames verzin eens iets leuks
Ik denk dat je een EMO bedoelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje voor het geintje!
Tenminste ik neem aan dat je dit antwoord cynisch bedoelde toch?
Vroeger heette dat een zwarte. Maar later ging dat iets anders betekenen. Nu dus zwartkop of zwartharige, of die met dat zwartgeverfde haar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meest logische uitleg. In de jaren 50 kon je nog rustig zwarte zeggen (in de context van blonde, rooie of brunette). "Hey jij zwarte!" roepen wordt doorgaans niet meer zo gewaardeerd ;-) Overigens, het haarproducten Schwarzkopf heette vroegâh in Nederland gewoon Zwartkop. Om dezelfde reden wat jij aangaf, is dit maar aangepast.
Een vriend van mijheeft zwart haar en hij heet Jan!

(grapje)... Volgens mij het het gewoon een donker of zwartharige.
12 jaar geleden
Wat dacht je van een blackhead?
Nee, ik weet het het niet echt.
Een blondine
een brunette
een rooie (klinkt zo onvriendelijk.....)
een zwartharige
Een grijze (die zijn dr natuurlijk ook nog)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal een neger!! xd