Val je echt af van sporten?

Ik wil binnenkort een abonnement bij een sportschool aanvragen, met het absolute doel: afvallen. Maar ik ben bang dat er heel veel spieren bij komen en er heel weinig vet afgaat. Ik ben bang dat ik dikke benen krijg door het vele sporten en ik het tegenovergestelde bereik van wat ik wil. Ik wil namelijk een dun en strak lichaam, maar wel een met een conditie. Natuurlijk eet ik ook al minder en gezonder, maar het gaat niet zo snel als ik verwachtte. Dus weten jullie hoe je vet wegwerkt, zonder dat mijn spieren enorm worden?
Ik wil namelijk wel fit zijn, maar het uiterlijk van mijn lichaam gaat me op dit moment even boven de conditie ervan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is beter/anders eten het meest zinvol.
Vorig jaar 10 kg afgevallen, zonder extreem sporten.
De gedachte/het boek van Alan Carr heeft me erg geholpen. Eten wat het dichts bij de natuur staat, dus onbewerkt eten.

Antwoorden (10)

Je zult inderdaad meer spiermassa krijgen, maar je hele lichaam gaat er strakker en dus slanker uitzien en dat is precies wat je wilt. Met een goede eetgewoonte ben je binnenkort wat je zijn wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een manier van sporten wat je laat afvallen zo kun je gaan hardlopen op ern bepaalde hardslag waarbij je meer vet verbrand dan spieren kweekt, ga er niet meteen vanuit dat je resultaat ziet op de weegschaal, het kost tijd maar vol houden is het belangrijkst. Laat daar anders bij instructeren door een fitnesscoach
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
goed antwoord. Die min is vast van iemand die het sporten niet vol kon houden...
Van sporten val je af, indien je het goed doet.
Geef bij je inschrijving bij de sportschool duidelijk aan dat je wil afvallen. Hierdoor gaan ze een 'gevarieerd' programma voor je opstellen.

Je moet niet bang zijn dat je spiermassa bij gaat krijgen, dat gebeurt enkel als je echt bepaalde oefeningen gericht gaat trainen. Je trainings programma zal daar ook rekening mee houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met sporten alleen ben je er niet. Je zult ook je eetpatroon erop moeten aanpassen. Dan heb ik het niet over allerlei sportdranken en proteinerijk eten want dat is alleen voor de topsporters interessant. Als je geregeld gaat sporten en alles met mate eet en drinkt, dan komt het wel goed. Je zult in ieder geval dan vet omzetten in spiermassa en daardoor voelt je lichaam binnen een paar weken al steviger aan en dat is een heel prettig gevoel. Je zult echt niet al je vet weg kunnen sporten want op sommige plaatsen is het niet weg te krijgen zonder je uit te hongeren of met liposuctie. Maar dat is van latere zorg. Begin bij het begin en heb niet al teveel haast want dan raak je snel ontmoedigd. Dus alles met mate, zowel je eten als het sporten (regelmatig)....dan hou je het het langste vol en is het resultaat blijvend. Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door licht en vaak met halters dan wel apparaten te trainen val je af en krijg je geen extreme spieren. Dat is een fabel.
Als dat zo was deden bodybuilders niet zoveel moeite om hun spieren te trainen. M.a.w. je krijgt een strakker lijf en valt daarbij ook af. Volhouden en doorzetten is het ei van Columbus. Let ook op je voeding en af en toe Cardio erbij en je voelt je als herboren. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er aan welke oefeningen je gaat doen. Ga je b.v. spinnen, dan kweek je enorme beenspieren, je ziet er strak uit (wel breed) en krijgt een goede conditie.

Maar ga je cardio fitnessen, dan verbrandt je juist veel vet.

Het beste is iets van dans-achtige sporten. Daar val je van af en je krijgt er mooie spieren van. Vooral de rek en strek oefeningen zorgen voor mooie slanke spieren.

Toegevoegd na 22 seconden:
Geef het gewoon aan bij de sportschool, zij weten dan wat het beste bij je past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter of minder eten levert vele malen meer resultaat op dan sporten. Sporten met een onveranderd eetpatroon levert nauwelijks gewichtsverlies op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Alleen van denksporten. Hierbij kun je denken aan schaken en dammen. Als je deze sporten beoefend val je al gauw 2 kilo af ;)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
GV is niet de minimoppentrommel hoor...
Tuurlyk kan dat lukken.
maar zoals iedereen al zegt moet je wel je eetpatroon aanpassen.
en ook by de trainer van jou ook zeggen dat je alleen af wil vallen en niet meer spiermassa, daar houd dat programma zich dan ook aan.
maak je maar geen zorgen.
als je alles goed uitlegt kan der niks gebeuren, die trainer is een prof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dun en strak lichaam zit in je genen en niet in jouw gedrag. Je zult nooit slank en rank worden door sport.
Een boerenknol, wordt nu eenmaal door veel te rennen nooit een arabische hengst. Helaas!