Mijn man heeft sinds poosje een paar x per wk last van schimmen voor zijn ogen, weet iemand waar dat vandaan kan komen?

Hij vindt het zelf niet nodig om daarvoor naar de dokter te gaan, want het gaat steeds vanzelf na 20 sec.weer over, zegt hij. Maar misschien is het te voorkomen?

Toegevoegd na 9 uur:
Heel erg bedankt voor de uitleg! Ik ben een stuk geruster en dit kan mijn man bevestigen dat hij idd niet ongerust hoef te zijn! Nogmaals heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
1.8K

Het beste antwoord

Het komt door het glasvocht in je oog. Daar kunnen troebelingen in zitten. En dit neem je waar als een soort vlekken die allerlei vormen kunnen hebben en die ook meebewegen als je een andere kant op kijkt. Oorzaken hiervan zijn te vinden in de bron die ik heb toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Wat FrankLe schrijft, zal zeker waar zijn.
Verder ken ik het van oververmoeidheid of als ik een tijd lang te veel koffie gedronken heb (wat vaak gecombineerd gaat met oververmoeidheid).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oogmigraine? Ik heb er zelf ook regelmatig last van.. Het zicht van mijn rechteroog trekt dan langzaamaan weg.. eerst zie ik idd schimmen, soms ook kleuren, en daarna een grote zwarte vlek ( niet dat ik helemaal niets meer zie ).. dit duurt vaak een minuutje of 15-20, en daarna is het weer weg. Hier is niets tegen te doen.. Het doet verder ook geen pijn, het is alleen maar even schrikken..
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus die variant zonder hoofdpijn bestaat inderdaad, interessant om te weten, ik had er al eens iets over gelezen. Zodra ik dergelijke dingen zie kan ik maar beter heel snel aan de pijnstillers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra je wat voor dingen ziet? Ikzelf hoef er niets tegen in te nemen.. waarom een pijnstiller nemen als je geen pijn ervaar;).. het kan idd ook met hoofdpijn gepaard gaan en dan zou ik idd een paracetalmolletje innemen. Maar voor het algehele begrip 'oogmigraine' is er geen remedie.. Tenminste, volgens mijn huisarts niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra ik die verstoringen van het gezichtsvermogen krijg krijg ik wel hoofdpijn. In mjn reactie hierboven sprak ik dus mijn verbazing uit dat de variant zonder hoofdpijn, waar ik al eens over had gelezen, inderdaad blijkt te bestaan.
Kan ook van alcohol komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oppassen want stel dat het een resultaat van (beginnende suikerziekte) is?

Zou er toch maar eens naar laten kijken....
13 jaar geleden
Het kan van alles zijn, maar de enige manier om zeker te weten of het inderdaad onschuldig is, is toch een gang naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn die schimmen? Fliebertjes, lichtpuntjes, gezichtsscherpteverstoring, bekend met migraine in de familie? Ooit oogdruk laten meten? Mogelijk kan een testje bij een goede brillenzaak al uitkomst geven om dingen uit te sluiten en gerustgesteld te worden. Daarna weet je of er om vervolgstappen wordt gevraagd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of hij draagt lenzen en slaapt er soms mee, zodat zijn hoornvlies licht beschadigd is. Oplossing. 2 dagen geen lenzen dragen en het is weer klaar.

Is het is het begin van migreine. Ik heb het beiden zelf ook.

Sterkte ermee ! Ik zou eerst een migreine onderzoek laten doen. Zit er toevallig mirgreine in de familie ?