Wat heb ik?

Ben niet zo lang terug van school. Ik moest door dit warme weer fietsen, en toen ik thuis was heb ik gegeten en ben meteen even gaan liggen en computeren. Een uur later wou ik staan en ging even lopen. Maar ik heb opeens totaal geen energie meer, en ik kon moeilijk lopen. Ik kan nauwelijks een trap oplopen en ben opeens heel moe. Ik zie ook een beetje raar opeens. Iemand een idee wat dit is?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb een flesje fris gedronken van 0,5 liter, ik zal wel even veel water drinken.

Toegevoegd na 11 minuten:
Bedankt voor de vele antwoorden!

Toegevoegd na 3 uur:
Inmiddels heb ik veel water gedronken en net nog thee, en nu voel ik me weer helemaal goed. Ik kreeg net nog wel even koppijn en werd misselijk, maar dat is nu over. Bedankt voor de reacties

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Plotselinge vermoeidheid, zo erg dat je haast niet kon lopen? Het weer zou kunnen meespelen dat je te weinig hebt gedronken.
Maar het eerste waar ik aan dacht was diabetes, en dat gaat ook samen met veel vochtverlies.
Je had een uurtje geleden gegeten zei je. Dan heb je veel glucose in je bloed die opgenomen worden door je spieren. Met diabetes gebeurt dat niet en kan er plotseling vermoeidheid optreden.
Ga na of je ook last hebt van de volgende klachten: veel plassen en veel dorst.
Zo ja, misschien even langs de dokter gaan.
Heb je zelf te weinig vocht ingenomen de laatste tijd, dan denk ik dat het probleem bij jezelf ligt ;) Met dit warme weer moet je meer drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Begin eens met een paar gralzen water te drinken, en dan over een kwartiertje ofzo nog een, en dat volhouden deze middag.
Denk dat je een beetje uitgedroogd ben.
Ik vergeet ook nog al eens te drinken, en ga danw at wazig zien
anneliez
12 jaar geleden
Vochtgebrek vermoedelijk. Gevolg van de drukkende warmte. Je hebt flink gezweet natuurlijk door het fietsen. Drink twee glazen water en je zult je waarschijnlijk al een stuk beter voelen.
Amadea
12 jaar geleden
Dat klinkt als een after lunch dip. Waarschijnlijk komt hij door de warmte wat harder aan.
Vergeet niet genoeg te drinken!
bamibal
12 jaar geleden
beetje oververhit. Wellicht door vocht tekort. Neem even 2 glazen lauw water en ga een kwartiertje rustig zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan lage bloeddruk zijn, lage suiker.
Misschien hjelpt het als je iets eet/drinkt met wat suikers erin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door warme weer word je wat futlozer, daar heeft iedereen last van. Als je dit dagen achterelkaar houd zou ik even langs de dokter gaan. zou bijv. pfeiffer kunnen zijn geen. maar waarschijnlijk puur het weer (misschien ook slecht geslapen ofz?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk vochtgebrek en/of zouttekort. Met dit weer is het belangrijk dat je genoeg drinkt. Wanneer je dit niet genoeg doet bestaat er een kans dat je flauwvalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft waarschijnlijk inderdaad te maken met de warmte en misschien ook wel met vocht tekort. Je kunt daar echt slappig van worden. Je schrijft dat je hebt gegeten. Heb je ook gedronken? Neem een flesje water bij je en drink regelmatig. En een bakje chips of een paar plakjes worst kan ook helpen, want met zweet verlies je niet alleen veel vocht, maar ook zout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb toen ik thuis was meteen een flesje fris gedronken van 0,5 liter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed, maar je moet blijven drinken. Normaal heb je al minstens 1,5 liter per dag nodig, nu echt een stuk meer. En vergeet niet wat zouts te eten, kan ook echt schelen.
Amadea
12 jaar geleden
In plaats van fris kan je beter gewoon kraanwater drinken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook veel lekkerder, en zeker met deze warmte. Aan de andere kant, in fris zitten weer suikers waar je ook best wat van kan gebruiken met dit weer. Maar daarvoor kun je ook, en beter, wat fruit nemen.