Wat is de oorzaak van me oorsuizen?

ik ben stefan en ik ben 18 jaar oud.
Ik heb hooikoorts en heb een voorholte ontsteking gehad sinds dien heb ik ik een soort suis in me oor die ik alleen hoor in stilte.
maar een paar maanden terug opeens ook in me andere oor terwijl ik niet echt gehoorschade heb.
gehoortest gedaan 10- kleine dip in hoge ferquentie maar hij zei dat dit het niet kon zijn.
me oorsuizen kwam gwn opeeens op, ik heb het nu 15 maanden maar me oren voelen wel dicht ookal lukt klaren soms wel.
wat kan t zij?

groet Stefan!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Magnesium wordt in verband gebracht met allergieën in het algemeen en vooral ook met hooikoorts. Hetzelfde geldt voor oorsuizen.
Erna55
6 jaar geleden
Wat zegt de huisarts ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De huisarts zij je gehoor is goed.
En aangezien ik nooit naar discoteken ga of andere evenmenten is dat het niet.
Me huisarts weet de oorzaak ook niet, hij zegt leer er maar mee leven,,,
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Van een niet goed werkende schildklier , beschadiging trilhaartjes , brughoofd gezwel , scheur in het ovale venster , uitstulping bloed vat tegen gehoorzenuw tot fantoom geluid . En nog vele Andere mogelijke oorzaken . Ga naar een KNO arts liefst in een academisch ziekenhuis .

Antwoorden (1)

Klinkt als tinitus, zeker als het al 15 maanden aanhoudt. Ik zou via de huisarts een afspraak met een kno-arts maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
oorsuizen=tinnitus
Dat staat zelfs in de 1e zin van je link, je geeft dus geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@JackD, in mijn link staan 17 mogelijke oorzaken van tinnitus vermeld, denk je dat ik op grond van de informatie van Stefan kan aangeven welke de juiste is? Vandaar het advies: ga naar een kno-arts.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik had me net even goed verdiept en er zijn 400 oorzaken alleen sommige zeggen dat het weg zal gaan.
misschien zit er slijm in me oren?
alleen me huisarts zei dat allergie dat kunnen veroorzaken