Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor verschil zit er tussen "lief" en "leuk" als een mens over zijn partner spreekt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Leuk is meer aardig en grappig
En lief is romantisch enzo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft niet romantisch te zijn om toch lief te zijn.
lief = bewonderend
leuk = goedkeurend
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier is geen antwoord op te geven. Ieder persoon interpreteert "lief" en "leuk" op een andere manier. Dit zul je waarschijnlijk ook merken aan alle verschillende antwoorden die je hier zult krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik over mijn partner spreek, is er voor mij geen verschil tussen lief en leuk, omdat ik beide van haar vind.
Dat lijkt me een normale zaak bij een (goede ) relatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lief heeft voor mij te maken met zorgzaamheid en geborgenheid.
Leuk heeft meer te maken met samen plezier hebben.
En als het goed is vind je beide in een relatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je al een partner hebt is het wordt "leuk" eigenlijk wat geringschattend. Je kunt een vrouw/man waar je geen relatie mee hebt ook "leuk" vinden.
Het wordt lief kun je op verschillende manieren gebruiken, ik vind het zelf erg mooi als je zegt "ik heb je lief". Natuurlijk zeg je ook "een lieve baby" of "wat een lief kind", al heeft dit door Herman Finkers wel een andere betekenis gekregen :)
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL! Ja iemand die het over een lief kind heeft kan hier meteen de deur weer uit haha
Voor mijn gevoel is leuk iets in de zin van iemand die er altijd leuk uit ziet. Het heeft vaak met het uiterlijk te maken. Ook heeft het te maken met iemand die leuk uit de hoek kan komen. Een grappig iemand. Lief heeft meer te maken met de inborst.
Als je iemand heel lief vind, dan is dit een bijzonder aardig iemand die zorgzaam is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding