Hoe heb je minder last van warmte?

Nu het zomer is en ik 's avonds wil gaan slapen, wordt dat steeds moeilijker. Ik heb het namelijk verschrikkelijk warm in bed.
Ik slaap in een kamer met 2 ramen en ze staan allebei wagewijd open. Mijn deken is alleen maar mijn dekbedovertrek en ik heb een T- shirt en een kort broekje als pyjama aan.
Toen ik gisteravond ben gaan slapen, heb ik nog een hele koude douche genomen.
Hebben jullie tips om mij beter te kunnen laten slapen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook gewoon overdag heb ik het warm. Ik ben iemand die echt niet tegen warmte kan. Ik kan me dan echt niet meer concentreren.
Tips? Voor 's nachts en overdag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Overdag de ramen dichtlaten, en ook de gordijnen dicht als de zon er op staat. Zodra het 's avonds afkoelt ramen open zetten.

Blijf in de schaduw, drink veel water, draag luchtige kleding (geen synthetische stoffen).
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt allemaal!!

Andere antwoorden (15)

Ik zet altijd een ventilator aan, scheelt enorm. Heb je wel even lat van de herrie, maar als je eenmaal slaapt, merk je er niets meer van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt toch van die verkoel dingen in de vriezer? Ik leg die als het 's nachts echt warm is onder mijn dekbed overtrek bij mijn voeten. Bij mij helpt het, ik hoop bij jouw ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe dat t-shirt en broekje ook uit, dat scheelt ook een boel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt beter geen koude douche nemen. Dan koelt je lichaam af en voelt de lucht erna heel warm aan.
Begin koud en maak het water steeds wat warmer, tot je rond de 38 graden zit. Klinkt ondragelijk, ik weet het. Maar dit helpt wel, want daarna voelt de lucht minder warm aan, omdat je lichaam warm is.
Ook kan je beter beneden slapen, daar is het koeler.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bij mij ook altijd helpt is een lekkere slaaphouding aannemen en je niet meer bewegen voordat je slaapt. 1 of 2 keer is natuurlijk niet erg. Denk aan slapen, het woord of aan jezelf die in bed ligt. Maar probeer in elk geval niet anders te gaan liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan je nou in godsnaam weten of dat onzin is of niet. Dat zou betekenen dat het niet klopt en voor mij werkt het wel degelijk!
Een lauwe douche nemen, geen koude. En zo min mogelijk doen, alles op een rustig tempo.Als het zo heet is, stel dan gerust de dingen die niet echt moeten, uit tot het wat minder warm is. Ikzelf ben gisteren bijna niet buiten geweest, maar binnen, met alles dicht. Veel drinken, ook thee of bouillon. En er niet over mopperen, want dat helpt toch niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs met een ventilator aan is het niet uit te houden want dat ding blaast gewoon warme lucht.
Ook ik kan slecht tegen de warmte en daarom heb ik vorig jaar een airco voor m'n slaapkamer aangeschaft en nu is het heerlijk koel dus misschien is dit ook iets voor jou als je budget het toe laat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet gaan douchen hierdoor krijg je het nog warmer.
Overdag rolluiken dicht, 's avonds omhoog en ramen los.
Voor de rest niet te vroeg naar bed gaan want dan is het te warm en slaap je toch niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het flink warm is kun je je erg lamlendig voelen. Elke beweging die je maakt lijkt teveel. Je lichaam probeert je tevergeefs koel te houden waardoor je moe wordt. Bovendien is slapen tijdens erge hitte een ramp. Je nachtrust is van minder goede kwaliteit waardoor je je overdag minder fit voelt.

Uit tip 2 in ons eerdere artikel ‘Uitgeslapen Door het Leven: 4 Tips!‘ blijkt dat het belangrijk is dat je slaapomgeving een goede temperatuur heeft. Met deze tips kun je de temperatuur in je slaapkamer iets dragelijker maken!

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.sochicken.nl/leven/zo_slaap_je_lekker_tijdens_warme_nachten.html

Toegevoegd na 10 minuten:
Hier heb je nog meer tips tegen de warmte:

http://www.medicalfacts.nl/2010/06/05/tips-om-het-hoofd-koel-te-houden-bij-hitte/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie hier verschillende meningen over douchen.. Voor mij werkt een ijskoude douche wel perfect! Door de koude douche zorg er je ervoor dat de temperatuur van je bloed omlaag gaat. Feitje: olifanten doen dit ook, ze wapperen met hun oren om de temperatuur van hun bloed te laten dalen.

Na een koude douche slaap ik altijd heerlijk, en vind t zelfs 's ochtends nog lekker fris. Scheelt overigens ook een hoop zweten in je bed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- geen gekoelde frisdranken (je lichaam warmt alleen maar op) al is dat nog zo verleidelijk
-accepteer de warmte, als je zegt of denkt: het is zo warm! zal je het nog warmer krijgen.
- neem een lauwe douche, geen koude.
-doe alles op een rustig tempo
-slaap met alleen je hoeslaken van je deken, ramen dicht overdag, gordijnen ook.
- in plaats van frissdrank thee nemen. of iets anders warms
-natuurlijk wel goed water blijven drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je lichaam zit een soort van thermostaat, die regelt de temperatuur van je lichaam, krijg je het warm, dan zal je gaan zweten, dat zweet verdampt dan weer en heeft bij dit proces warmte nodig, dus onttrekt het warmte uit je lichaam en zo koel je dus door te zweten.
Neem je nu een koude douche, dan reageert deze thermostaat dus ook en gaat het' kacheltje' even opstoken!!
Dus door een koude douche krijg je het nog warmer!!
Neem een warme/ hete douche, dan zal je lichaam willen koelen en dat werkt.
Het zelfde geldt voor drankjes, een ijskoud pilsje werkt verwarmend en niet koelend!
En voor in je kamer, koop een ventilator, doordat je dan de lucht gaat verplaatsen zal je lichaam beter koelen, welterusten!

Toegevoegd na 1 minuut:
En wil je direct een koeling?
Houd dan je polsen onder de koude kraan, helpt binnen enkele minuten!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sluit je ogen en stel je voor dat je op de Noordpool zit en je het "beestig en ijskoud" hebt.
jezelf en beeld voor ogen houden dat het niet zo heel warm is en je zult zelf ervaren hoe dat aanvoelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik dan doe is een matje nemen om te kamperen.
Naar beneden gaan en daar gewoon verder slapen.
Maar als dat niet lukt... dan weet ik het eigenlijk ook ni meer. En overdag? Gewoon zo veel mogelijk in de schaduw blijven als het heel erg heet is ramen dicht laten.
Ik hoop dat het helpt, waarschijnlijk hebben andere mensen betere ideeën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een koud washandje op je hoofd/in je nek leggen! helpt echt en water drinken en met je armen en benen gespreid liggen geen deken of kussen