Ik doe 1 keer in de week een beetje alcohol met een wattenschijf op mijn voorhoofd tegen de puistjes. Kan dit ook kwaad?

Het werkt vrij goed en veel puistjes verdwijnen ook echt. Ik lees veel verschillende dingen op het internet maar ik weet niet wat ik moet geloven..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.9K

Antwoorden (9)

De alcohol droogt puistjes uit, daarom gaan ze weg. het risico zit hem in het uitdrogen, je huid zou er drogER van kunnen worden. Maar het is niet schadelijk of gevaarlijk.
Zodra je uitslag of andere irritatie krijgt stop je ermee. lees de acne cremes en lotions en tonics er maar op na, overal zit alcohol in, enerzijds om te conserveren anderzijds omdat het tegen vette huid helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcohol (70%) is niet goed voor je huid dat droogt de huid namelijk heel erg uit.Beter is om een speciaal product te gebruiken om de huid van je gezicht te reinigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan niet echt kwaad. Je huid droogt er heel erg van uit waardoor het nog meer talg kan gaan produceren.

Maar al die dure middeltjes bevatten ook alcohol, dus als jij er goed tegen kunt, gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het KAN gevaarlijk zijn ALS je het te veel gebruikt!
Dan droogt het uit en kan je zelfs ontstekingen krijgen. Kortom, het kan. Tog opletten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de alcohol drinkbaar is kan het vaak geen kwaad, maar als je het zelf niet meer door wil slikken vanwege de smaak, dan is het vaak ook niet goed voor je huid, dat is een beetje op elkaar afgestemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het droogt je huid locaal uit dus het helpt maar is tijdelijk. Ik heb zelf nogal lang last gehad van puistjes maar heb uiteindelijk een afspraak gemaakt met een dermatoloog. Die heeft mij isotretinoine voorgeschreven. Ik heb het 2 maanden 1 keer per dag moeten slikken. Het helpt super goed en nu 1 dikke maand na de behandeling is alles weg en volgens mij blijft het weg. Dat zei de dermatoloog ook dat het vaak na behandeling niet terugkomt. Het enige nadeel is dat je ontiegelijke droge lippen krijgt die gaan scheuren en ook dik worden. De pijn is echt aanhoudend dus koop goede blistex zalf of zo die ga je echt nodig hebben. Maar het was het waard!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal best helpen maar met dit mooie weer moet je er wel voor zorgen dat je niet met je net met alcohol behandelde gezicht in de zon gaat zitten want dan krijg je pigmentvlekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik sluit me aan bij het antwoord van Grannysmith maar heb nog wel een aanvulling/tip:
Gebruik geen wattenschijfje maar een wattenstaafje, kan je de puistjes goed mee aanstippen en laat je de omliggende (puistloze) huid ongemoeid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn puberzoon kreeg ook puistjes en ik kocht toen bij de HEMA een speciale reinigingsgel, een lotion om de huid te kalmeren en een talg regulerende creme. Ook hadden ze er een speciale aanstip stift bij die je bij enkele puistjes kan gebruiken om ze uit te drogen.
Het is een serie verzorgingsprodukten voor de jonge onreine huid en ze zijn niet zo duur als Clearasil.
Sinds hij ze 's avonds en 's morgens gebruikt, heeft hij echt nog maar zelden puistjes.
Je kunt ze maar beter voorkomen dan genezen toch? ;)
amc