Veel water drinken dat spoelt het een beetje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drinken veel drinken dat laat alles doorspoelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet een paar gedroogde pruimen en je bent er zo vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel water drinken, dan wordt de ontlasting dunner. Pruimensap is ook een goed middel.

Om verstopping te voorkomen: veel vezelrijk voedsel eten (volkorenbrood, zilvervliesrijst, vers fruit, verse groenten), veel water drinken, voldoende lichaamsbeweging, niet te veel stress.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had ik ook op vakantie last van, buikpijn dat ik had. Toen gebruikte ik sla met olijfolie-dressing. Het was snel over. En niet teveel witbrood eten. Want dat word een klont en dat gebeurde bij mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige kruiden en vruchten hebben een laxerende werking, onder andere pruim, sinaasappel, kiwi, rabarber, kropsla, cayennepeper, berberis, zuring, prei, witte kool, brandnetel, paardenbloem, enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast alle antwoorden: bewegen! Wandelen is erg goed om je darmen op gang te krijgen/houden. Yoga
schijnt ook goed te helpen.

Verder je bewust zijn van de spierspanning in je anus en die dus continu ontspannen.

En je buik ontspannen de hele dag, veel vrouwen houden die onbewust in om slanker te lijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel sporten kan goed helpen. En daarbij veel water drinken en minstens 3 sneetjes bruin brood eten per dag. Van vezels en water wordt je ontlasting zachter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog beter: volkoren brood.
Het snelste? Dat zal dan toch een klysma zijn. Maar als je de tips hierboven gebruikt ben je er ook snel af.
Ik heb nog wel een tip voor als er 1 hele harde keutel "voor"zit. Want vaak als je die er niet uit kunt persen word je endeldarm overvol en gaat alle opgehoopte ontlasting ook in drogen. Een ob even laten liggen in olijfolie, dat ie een klein beetje zwelt en deze anaal inbrengen en even een half uurtje laten zitten. Daarna er weer uit trekken. Het zal de keutel ietsie weker maken, en de harde keutel "glijd" er makkelijker uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het snelste gaat dat met een glycerine zetpil!
Deze worden zelfs aan zuigelingen gegeven, dus zal het zeker veilig zijn voor volwassenen.
Ik gebruik het wel eens op verlof. Lang zitten onderweg en ander voeding zorgt soms voor constipatie. Als dat ongemakkelijk wordt na enkele dagen gebruik ik zo'n zetpilletje. Na een half uurtje ben ik er dan meestal vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water drinken, veel bewegen, Bruin brood eten.
Vaak helpt bij mij ook als in ontbijtkoek of drop eet.
Je heb ook poeder (Movicolon) dat je in water moet oplossen, dit moet ook helpen maar is niet echt het lekkerste drankje.