wat is de oorzaak (en dus het gevolg) van deze afwijking ?

mijn vader heeft dit ook en mijn dochtertje, zit dus in onze familie, maar hoe is dit overgedragen en gegroeid binnen in onze genen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ikzelf heb een moedervlek op dezelfde plek als mijn oma... Mijn buurjongetje heeft zes tenen en zijn opa ook... Neefje van vriendin heeft psychische problemen en zijn opa ook... Zoon van vriendin begint op zijn 20ste kaal te worden. Hij baalt! Zijn vader heeft een normale haardos met vierenveertig. Maar opa was praktisch kaal op zijn drie en twintigste... Zomaar vier voorbeelden uit mijn directe omgeving waar de overeenkomst een generatie heeft overgeslagen. Jouw dochtertje en je vader, ook met een generatie ertussen. De verantwoordelijke genen zijn dus doorgegeven via jou. Alleen bij jou heeft het zich niet geopenbaard. Maar jij hebt het weer doorgegeven aan je dochtertje en toen werd het gen weer actief. Ergens voor jouw vader is er een foutje in een gen gekomen. Dat kan zo maar door deling ontstaan. En het wordt doorgegeven. Er is niet altijd een antwoord op. Je weet immers niet precies welke relaties er geweest zijn in het (verre) verleden...

Genetische aandoeningen zijn aandoeningen die het gevolg zijn van afwijkingen in de genen of chromosomen. Er bestaan meer dan vierduizend ziekten die worden veroorzaakt door genetische afwijkingen. Genetische afwijkingen kunnen worden verdeeld in twee soorten. Erfelijke genetische aandoeningen zijn afwijkingen in de genen of chromosomen die worden geërfd van de ouders. De afwijking bestond dus al eerder. Daarnaast zijn er verworven genetische aandoeningen, afwijkingen die pas tijdens het leven ontstaan in de genen of chromosomen. Dat kan gedurende de ontwikkeling van de foetus, maar ook nog na de geboorte. Er ontstaat dan dus schade in het voorheen onbeschadigde genetisch materiaal voor de rest van de info zie bron

zo'n pink is een dominante eigenschap. Het allel voor 'een kromme pink' zit dus in jullie genen. De kans is 1 op 4 dat nog meer van je kinderen het zullen krijgen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100