Is pijprook slechter voor je en zo ja, hoe veel slechter is pijprook dan?

Ik heb recent een pijp gekregen en ik vroeg me af of pijprook nou veel slechter is dan sigarettenrook. Is het ook veel slechter om de pijp over je longen te roken of kan dat gewoon?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.6K

Het beste antwoord

De pijp of sigaren over je longen roken is veel slechter voor je gezondheid dan dat je dit bij sigaretten doet, de meeste mensen kunnen dit ook niet echt (zonder ziek te worden) omdat het veel zwaarder is. Als je het niet over je longen rookt zoals de meeste mensen, is het minder verslavend en gezonder, dan heb je geen kans op longkanker, enkel de kans op keelkanker bestaat nog wel en natuurlijk de aantasting van je tanden die je ervan kunt hebben enz :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Uit onderzoek van de Universiteit van Wageningen blijkt dat mensen die sigaar of pijp roken gemiddeld 2 jaar langer leven dan mensen die sigaretten roken. Ook is de kans groter dat ze langer gezond blijven.

Toegevoegd na 58 seconden:
De gemiddelde sigarettenroker heeft gemiddeld zes gezonde jaren. Voor iemand die sigaar of pijp rookt is dit gemiddeld vijf jaren. Het onderzoek bewijst dus dat roken schadelijk is voor de gezondheid; het roken van sigaar of pijp is echter minder schadelijk omdat er minder geinhaleerd wordt.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is er dan ook meegenomen dat een gemiddelde sigarettenroker veel meer/langer op een dag rookt dan de gemiddelde pijproker?
Reddie
11 jaar geleden
Leuk die statistiek, maar als ik op mijn sterfbed lig denk ik heus niet: "Shit, als ik niet gerookt had zou ik nu nog twee jaar leven".
Einde oefening is einde oefening.
Bovendien is een eerder einde gunstig voor de AOW betalers en het pensioenfonds. Dus waar zeuren we over.
Alle tabaksrook die u of passieve rokers inademen is schadelijk.
Pijprokers lopen een extra risico op lipkanker door mechanische prikkeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een bron aangaande die extra kans op lipkanker?
Reddie
11 jaar geleden
Volgens mij krijg je eerder eelt op je lippen dan kanker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://tandartswesterveld.nl/wp/mondkanker/