Waarom hebben mensen een partner nodig?

Mensen zijn altijd opzoek naar een partner. Bijna iedereen in ieder geval. Bij hetero's snap ik dat voortplanting een grote rol speelt maar hoe zit dan dan met homo's? En zijn er naast voortplanting ook nog andere redenen voor een levenspartner?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken je geen heterostellen zonder kinderen dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk maar heel weinig en dit vooral door fysieke mankementen of omdat ze nog niet zolang samen zijn.

Het beste antwoord

ik beantwoord deze vraag even met een andere vraag van goeievraag.nl

Wat moet je doen als je erge jeuk hebt op je rug waar je met je hand niet bijkan?

daarom heb je dus een partner nodig, om voor elkaar te doen wat je zelf niet kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laatste zin

Andere antwoorden (17)

Omdat mensen niet hun leven alleen willen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is idd een goede maar waarom willen ze dat niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat niemand eenzaam wil zijn. En ik denk dat iedereen ook wel behoefte aan sex heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Seks kan ook zonder vaste partner..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door seks komen stoffen in het bloed die een emotionele binding geven. Daarom is een vast sekspartner erg prettig, omdat je anders steeds moet onthechten. En dat is een pijnlijk proces. Bovendien ligt een vaste sekspartner meestal naast je 'paraat'.
Mensen zijn van nature sociale wezens. De een meer dan de ander, maar met de communicatieve vaardigheden waarmee de mens gezegend is, kan vrijwel niemand alleen blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo KAN vrijwel niemand alleen blijven?
Mensen hebben zeker ook anderen nodig om hun zorgen mee te delen. Het schijnt dat mensen die hun zorgen met een ander kunnen bespreken uiteindelijk een minder stressvol leven leiden (en misschien daardoor zelfs langer leven). Niet alleen een partner kan naar je zorgen luisteren, ook een goede vriend(in) kan dat. Maar een partner is meestal vaker beschikbaar, bijvoorbeeld ook 's-nachts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is natuurlijk ook een traditie, men verwacht dat je een partner hebt. Vanaf kleins af aan word je er mee gevoed. Vadertje-moedertje spelen... Heb je ooit een kindje happy single zien spelen? Haha
Maar daarnaast heeft een persoon een sparringspartner nodig.. Iemand die dichtbij staat en waarmee je lief en leed deelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd opvoeding is ook een factor, dat is een hele goede!
Thuis willen komen en dat er daar iemand op je wacht

Een luisterend oor

Zorgen voor elkaar

Iemand met wie je alles deelt

Lekker vertrouwd, je eigen partner

Weten dat je samen bent en niet alleen

Jezelf kunnen zijn bij elkaar

En dan kun je zeggen: dat kan ook met een vriendin of kennis. Jawel, het meeste wel. Maar alles bij elkaar bij je eigen partner, dat is fijn.

Daarbij opgemerkt:
Vaak gaat het bij stellen helemaal niet fijn vanwege ruzie, kiddies, geldproblemen, vreemdgaan, noem maar op.
Zie een relatie nou ook weer niet als zaligmakend.
Ik ken een aantal mensen die alleen super gaan in dit leven. Mensen die kansen pakken, reizen, het goed redden. Fantastisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hoeft niet, maar mensen zijn niet graag alleen en zoeken daarom een maatje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen hebben niet echt een partner 'nodig', maar soms is er ook echte liefde in het spel.

Dan gaat het niet zozeer om 'niet alleen' zijn, maar om graag in mekaars gezelschap te vertoeven, en mekaar niet kunnen missen.

En of je dan hetero, homo, lesbisch of gelijk wat bent, liefde hebben we allemaal nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens :) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:°)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En een compensatieplus voor die rare, ongemotiveerd, anonieme, laffe min.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank aan de plussers :)
Mensen hebben geen partner nodig want als alleenstaande kan iemand zich prima redden, alleen toch ooit als je iedere dag alleen thuis komt, alleen eet, tegen jezelf moet praten en alleen slaapt en overal alleen naartoe moet dan ga je automatisch toch iets missen. Vaak hebben mensen geen relatie om maar niet alleen te zijn maar komen ze iemand tegen waar ze toevallig zoveel (wederzijdse) gevoelens voor hebben en waarom zou je dan apart wonen en dubbele woonlasten betalen als je kan samenwonen en die lasten kunt halveren? Er zijn zat mensen die die persoon nog niet zijn tegengekomen of gewoon zoveel ellende in huwelijken en relaties zien dat ze niets voelen voor een leven samen maar wel behoeft hebben aan seksueel contact (wat volgens mij iedereen ooit wel krijgt) dan hebben ze over het algemeen af en toe een one-night stand. Maar mensen zijn kuddedieren en kunnen toch over het algemeen slecht tegen een eenzaam leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een ander in je leven nodig om je via die ander te ontwikkelen en allerlei bijzondere vaardigheden , zorgzaamheid, bezorgdheid , empathie en liefde te kunnen geven .

Overigens hoeft dat mijns inziens niet persé met één partner , je kunt ook een harts vriend / vriendin hebben of een aantal harts vrienden / vriendinnen.

Het gaat er maar om dat je met die anderen leert wie je zelf bent en wat jij voor hen betekent. En wat zij voor jou betekenen.

Ga om met diegenen die in jouw leven aan je worden toegevoegd en toevertrouwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe om voor het nageslacht te zorgen, anders sterft de soort uit.
De rest van de "voordelen" zijn allemaal bijkomende zaken en mooi meegenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar ben ik het helemaal mee eens. Overigens is in 'stamverband' leven een mooi alternatief voor 1 partner. Komt helaas weinig voor.
De partner heeft een aantal rollen. Maar tegenwoordig kan een rol ook door een ander op zich genomen worden.

1. De man is verwekker. Maar dit kan ook door een donor/de melkboor/een kennis. Meestal kiest de vrouw een verwekker met goede genetische eigenschappen, zoals een sterk immuunsysteem en andere prettige eigenschappen die leiden tot mooie en sterke kinderen;
2. de man is verzorger. Hij onderhoudt haar. Vroeger via de jacht maar nu door een baan. Tegenwoordig werken veel vrouwen, en heeft haar werkgever/werkgeefster deze rol overgenomen;
3. de man is beschermer. Hij is groot en sterk en kan haar fysiek beschermen. (Ook hoger opgeleide vrouwen verlangen naar een sterke man die in zijn kracht staat);
4. de man is minnaar. Seks is verbindend, plus dat ook de vrouw een natuurlijke behoefte heeft aan seks. Het is dus handig als hij alvast naast haar ligt. Maar het is niet ongewoon, als de vrouw een minnaar/minnares neemt;
5. de man doet klusjes. Maar de vrouw kan ook een klusjesdienst laten komen;
6. de man is medeopvoeder. Vooral voor kinderen vanaf 7 jaar, die maakt hij rijp voor de grote boze buitenwereld. Maar tegenwoordig kan zij ook een bijmoeder hebben;
7. de man is aanspraak. Zij kan ronduit tegen hem kletsen. Zijn hoofd is nooit te vol met woorden, want die gaan het ene oor in en het andere weer uit. Maar tegenwoordig is er telefoon, skype, msn, enz. zodat zij ook/evengoed met haar vriendinnen kan kletsen;
8. de man is adviseur. Hij bespreekt met haar de dagelijkse dingen. Voor het huwelijk was al afgesproken, dat hij de grote beslissingen voor zijn rekening neemt en zij de kleine beslissingen. Na het huwelijk komt hij tot de slotsom, dat hij geen beslissingen heeft hoeven te nemen.

Kortom, een man kan best wel handig zijn voor een vrouw, maar is zeker niet noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De manier waarop de mensheid zich gedraagt op aarde wordt wel vergeleken met een virus. Net als virussen leven mensen graag bij elkaar, planten ze zich snel voort en verbruiken alles om zich heen op om van te leven.

Wat heeft een mens nodig? Een paar voorbeelden: zuurstof, aandacht, liefde, respect, zonlicht, een liefdevolle partner, een huisdier, een auto, eten, slaap, schoonheid, blijdschap, nageslacht, vrienden, water, kleren, een bed, een dak boven het hoofd, een baan, leuke collega’s, geld op de bank, een boot, vakantie, verre reizen, een playstation 3, een goede gezondheid, televisie, een tuin, mooie herinneringen, ambitie, tevredenheid, sportschoenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook mensen die een partner nodig hebben uit angst om alleen te zijn of om iemand te hebben omdat ze bepaalde dingen zelf niet kunnen of willen doen.
Je kunt dus ook uit egoisme een partner zoeken/hebben.
Deze mensen kunnen ook al dan wel of niet bewust iemand nodig hebben om op af te reageren.
Dit is weer de andere kant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deep down is men altijd op zoek (getrouwd of niet getrouwd, 'involved' of niet 'involved') naar zijn of haar wederhelft. Dat bedoel ik letterlijk! Niet figuurlijk!

Men kan het fijn hebben alleen of met een ander door genegenheid, verzorging, seks, liefdevolle communicatie, menselijke warmte door een of heel veel mensen om je heen..., echter men blijft op zoek naar die ene, die ene echte.

Die andere helft van jouw wezen! Die ander die niet op jou lijkt, die ander die niets van jou eist, die ander die jou lief heeft om wie je bent, die ander die jij lief hebt zonder bewijs, die ander die jou verheft tot een betere ik. Die ander die niets anders kan dan van jou houden met heel zijn / haar hart en ziel, geen ontkomen aan....., voor beiden.

Tenzij...., je die gevonden hebt.

Het gaat om die andere wezenlijke 'helft' die maakt dat een en een drie is! (dat bedoel ik wel figuurlijk) Daarom!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk! en mooi :) daarom een plusje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ThanX Rebel!
Ieder mens is erkenning (je mag er zijn) en affectie (je bent mooi zoals je bent) nodig.

Met een partner kan je deze behoeften delen op een intieme manier. Er zijn mensen die deze behoeften naar je uitspreken maar een partner laat het ook daadwerkelijk zien en voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen is ook maar alleen he ...

Voor de ene is dat een vloek . voor een ander weer een zegen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zoeken naar een partner is een soort vervulling van je wensen naar nabijheid van iemand die je liefde zorg en steun geeft. Ik denk dat het te maken heeft met een oorspronkelijke moeder kind binding. Volwassenen gaan er wel anders mee om omdat de ander een zelfstandig persoon is. Ik denk dat het samen zijn ook buiten een partnerrelatie bv in een familie of groep een basisbehoefte in elk mens is. Als ik te lang alleen ben voel ik me in elk geval niet goed.