Wie herkent wat dit is?

Geen eczeem want dat heb ik op andere plekjes en helpt die zalf niet tegen. Begon 5 dagen geleden met een klein plekje en nu dit..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Een teken beet denk ik aangezien het een. Ronde rode kring is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de kring groter word is het een tekenbeet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ringworm, een schimmelinfectie. Je kunt proberen of je het weg kunt krijgen met miconazolcrème van het Kruidvat. Lukt dat niet, laat dan door je huisarts kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank! Bij kinderen komt het inderdaad vaker voor omdat de zuurgraad anders is dan bij volwassenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, ga ik dat cremetje proberen. Weet je toevallig ook of het besmettelijk is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schimmelinfecties zijn inderdaad besmettelijk, hoewel het van de soort afhangt hoe erg. Meestal zijn normale hygiënemaatregelen van jezelf, je kleding en beddengoed en behandeling van de plek zelf voldoende om uitbreiding te voorkomen. Maar het is aan te bevelen om de rest van je lichaam even in de gaten te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je aanvulling, Cica. Je staat er niet zo gauw bij stil maar huisdieren kunnen inderdaad een bron zijn van dergelijke kwaaltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus!
Dat lijkt op ringworm, een huidschimmel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ja, ik weet dat ik een antwoord heb gegeven dat Keesvi al gegeven had. Typisch gevalletje van elkaar kruisen/te laat zien. Om nou meteen te minnen... :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geeft niet Stellalala...heb ik ook wel eens. Soms antwoord je tegelijkertijd...niks aan te doen. De mensen die hier meteen harteloos gaan minnen, kijken dan ook niet naar de tijd dat het bericht is geplaatst. Jammer! Dus van mij een + ter compensatie hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, wat goed. Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag er ook wel een van mij overnemen. :-) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met jou kan ik praten, Keesvi! :o)