Moet iedereen ingeënt worden tegen de mexiaanse griep?

Wat vinden jullie:
Wel doen? Zodat we er met z'n allen vanaf zijn.
Of juist niet doen en we zien wel waar het schip strandt.

... of nog iets heel anders?

Toegevoegd na 48 seconden:
Ik was vergeten de bron erbij te zetten:
http://binnenland.nieuws.nl/565550/niet_iedereen_ingeent_tegen_griep

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

In eerste instantie dacht ik dat de vaccinatie misschien een goed idee zou zijn. Tot ik me realiseerde dat ze nog maar net zijn begonnen met testen.

Inmiddels is mijn houding: als ik de vaccinatie krijg aangeboden, weiger ik hem pertinent. Ik laat geen nauwelijks getest goedje in me spuiten, en al helemaal niet om te voorkomen dat ik een mild griepje krijg. Het risico van het vaccineren is vrijwel onbekend, en daarmee per definitie hoger dan het risico van de Mexicaanse griep, die in de praktijk immers helemaal niet zo vreselijk blijkt te zijn.

Ik heb het al eerder gezegd, en zeg het hier weer: het risico van de Mexicaanse griep ligt in Nederland niet in complicaties en sterfgevallen, maar in economische schade door massaal ziekteverzuim. Hoe loyaal ik ook ben aan mijn werkgever, die loyaliteit reikt niet tot het sollen met mijn gezondheid om mijn werkgever mogelijke economische schade te besparen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik zie het wel als het persoonlijk wordt.
Maak me er niet bepaald druk om..\
Nu kun je er toch nog weinig tegen doen.

Ze willen wel iedereen vacineren.. maar volgens mij hebben ze NOG niet goed gekeken naar eventuele bijwerkingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze willen alleen de risicogroep vacineren. (voor nu)
Ik was zowiezo al van plan om me niet te laten inenten.
en zo ken ik nog meerdere mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik desinfecteer wel regelmatig mijn handen de hele dag door, maar of ik een injectie wil waarvan ik niet zeker weet of het wel goed is, dat betwijfel ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk ben ik van mening dat dit niet moet gebeuren.

- Sowieso schijnen mensen boven de 52 geen last te krijgen van de mexicaansegriep (heeft iets te maken met de spaansegriep). Het is voor die mensen dus vrij zinloos om zich te laten inenten

-Er is ernstige twijfel over de veiligheid van het vaccin. Het schijnt dat het vaccin zelf ook dood kan gaan.

-De Mexicaanse griep wordt overschat. Men is enorm bang voor de griep omdat het in de media gehypt wordt. Het feit is dat maar 0.5% van de mensen die de mexicaanse griep krijgen sterven. Dit zijn alleen de mensen die al een zwak afweer systeem hebben. Als je een gewoon gezond persoon bent dan voelt de mexicaanse griep aan als een "normaal" griepje. Kortom de meeste mensen hoeven zich nergens zorgen over te maken.

-Het altijd laten vaccineren tegen ziektes en alles altijd met anti-biotica bestrijden is ook niet goed. Evolutie treed namelijk ook op in ziektes. De ziektes gaan muteren en kunnen op een gegeven moment tegen het vaccin. Het is dus een hopeloze strijd. Het betste wat je kan doen is gewoon een sterk afweersysteem creëren. Je moet alleen vaccineren als een ziekte echt levendsbedreigend is.
Mensen die gevaar lopen (zoals mensen met een slecht afweer systeem of zwangere vrouwen) zeker later vaccineren. Maar voor de meeste mensen is het absoluut niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Alleen groepen die extra kwetsbaar zijn moeten ingeent worden, net als bij andere griepsoorten.
Verder is de Mexicaanse griep een gewone griep, dus lekker uitzieken als je het krijgt.
Er wordt een enorme kermis van gemaakt, we doen zo langzamerhand of letterlijk de pleuris is uitgebroken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
De risicogroepen in ieder geval wel, voor de niet-risicogroep zal het een milde griep zijn.