Is pijn na verkeerde verdoving bij de tandarts erg?

Ik heb vanochtend twee gaatjes laten vullen met verdoving. Bij de eerste kies voelde ik niks maar bij de tweede kies voelde ik het boren wel, ondanks de verdoving. Toen ik dat aangaf kreeg ik nog een verdoving en daarna voelde ik niks meer. Maar nu ben ik al een poosje thuis en mn tweede kies begon steeds zeerder te doen. Nu blijkt dus dat er een witte plek in het gehemelte bij die kies zit. Ik denk dat de tandarts de eerste keer niet goed heeft gespoten, dat ik daarom het boren voelde en dat ik daarom nu zo'n plek heb. Maar is dit ernstig? Gaat het vanzelf weg of moet ik de tandarts terugbellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had gebeld en je wist nu het antwoord

Antwoorden (2)

Bel je tandarts is even op hij weet het vast wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welnee, dat gaat gewoon weg. Mocht de pijn echt heel erg worden, en je last krijgen van een opgezwollen, rode en kloppende kaak, dan kun je alsnog je tandarts bellen. Maar dit is waarschijnlijk gewoon een beetje opgehoopte injectievloeistof. Na het boren kan een kies echt een poosje flink pijn doen. De kans dat er iets aan de hand is, is echt héééééél klein (zo'n beetje nul). Ga nou niet op elk pijntje, bobbeltje en vlekje zitten letten. Daar word je alleen maar zenuwachtig van.