kan je van een nekhernia operatie uitval krijgen van armen en benen?

ik ben geopereerd aan een 3 voudige nekhernia en nu vallen vaakmijn armen en benen uit .ik kan ze dan niet bewegen en voelen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
paulus811
14 jaar geleden
Ik heb hieronder een antwoord gegeven, maar ben vergeten te vragen hoe lang de operatie geleden is. Ik heb vaker gehoord dat enkele weken na een operatie de klachten zelfs toenemen en daarna afzwakken. De hele genezing kan wel tot een jaar duren. Je neuroloog of neurochirurg die je geopereerd heeft, kan je zeker verder helpen.

Het beste antwoord

Bij de operatie is mogelijk een zenuw geraakt en als gevolg daarvan beschadigd, daar kun je uitvalverschijnselen van krijgen. Ook kan er een nieuwe beknelling zijn opgetreden wat de uitvalverschijnselen verklaard, dat kan weer een hernia maar ook een zgn 'bulging disc' (uitstulpende tussenwervel) zijn. De oorzaak zit wel in je nek, want je hebt het over armen (dus beide), dus het probleem zit in de zenuwen daarboven.

Samenvattend; of een beschadiging of een nieuwe beknelling/hernia. Een beschadiging van het ruggemerg herstelt niet of slechts zeer langzaam.

Een MRI scan kan uitkomst brengen, wat de oorzaak is en waar het zit. Als je een MRI niet fijn vindt, kan ik je Mediferia in Amersfoort aanraden. Een hypermoderne open scanner in een prettig centrum.

Ik heb zelf een halfjaar met dezelfde klachten gelopen en ben in juni geopereerd (nekwervel uitgeruimd), de klachten zijn 98% verdwenen en ik werk aan de laatste 2%.

Ik weet ongeveer wat je doormaakt en wens je van harte beterschap!
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Lijkt me wel, ik zou deze vraag toch bij de specialist neerleggen.

De nek is de verbindingskanaal met de hersenen.