Kan je aids krijgen van dieren?

Als je een of andere gek bent die seks heb met dieren, kan je dan aids krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik las laatst ergens een nieuwsartikel van iemand die was opgepakt met dierenporno, daarom kwam ik op deze vraag. Bron weet ik niet meer
Kimath
12 jaar geleden
Haha, grappige vraag. Ik hoop eigenlijk van wel, zou het verdiende loon zijn voor zo'n idioot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist Kimath, zo dacht ik er eigenlijk over. "Hoop dat die beesten die hij heeft mishandeld aids hadden"

Het beste antwoord

Als je sex hebt met een aap met aids kan dat ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op de auto-aanvulling bovenaan de pagina: "raadpleeg bij gezondheidsklachten een arts"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, kan je gelijk door naar psychiatrie... weer ff on-topic: niet met bijvoorbeeld een hond/paard/ weet ik veel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, kan dat alleen bij een aap of kan dat bij elk dier?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij katten, varkens, paarden, schapen, geiten en apen heeft men 'gelijkaardige aids-virussen' (lentivirussen) aangetroffen.
Maar dit virus is alleen overdraagbaar binnen de eigen soort en kan de mens niet besmetten. Honden-aids bestaat op dit ogenblik nog niet. Mens en dier kunnen elkaar dus ook niet besmetten met aids.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus mens op dier (of dier op mens) kan niks overbrengen. (ook geen andere soa's?) en zelfde soort dier op zelfde soort dier wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt geen geslachtsziektes als herpes, syfilis of gonorroe krijgen. Het is echter wel mogelijk dat er bepaalde infecties of bijvoorbeeld vlooien en wormen worden overgedragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Apen hebben geen AIDS.
Maar er zijn zat zoönoses: ziektes die een mensen door contact met dieren of hun producten kan krijgen, dan heb je het niet over seksueel contact. Denk aan ziekte van Weil, Lyme, BSE, toxoplasmose, de pest, Ebola...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens wikipedia is Aids bij apen juist begonnen.
Het aidsvirus komt oorspronkelijk voor bij apen. Volgens Goudsmit is het virus bij de mens terechtgekomen door een toegenomen contact tussen mensen en apen: door de jacht op en de handel in apen, het kappen van het Afrikaanse regenwoud en de kolonisatie van Afrika. Hiv is een virus en heeft dus gastheren nodig. Het aidsvirus stapte van de ene gastheer (de aap) over naar een andere gastheer, de mens, en evolueerde verder http://nl.wikipedia.org/wiki/Aids
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fjieuw! Hoeft de vraagsteller zich niet meer zorgen te maken als hij zich weer laat vertroetelen in het kippenhok! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PHAHA, de stem van die verteller van wikipedia. On-Topic @Chillm /facepalm @Kathlyn bedankt voor je antwoord. @De rest: dansend aapje: http://www.youtube.com/watch?v=44Y-_JAjAwE

Andere antwoorden (1)

Het _lijkt_ erop dat de vorm van aids die apen kunnen hebben (SIV, Simian Immunodeficiency Virus), zich ontwikkeld heeft tot een vorm die voor mensen besmettelijk (HIV, Human Immunodeficiency Virus) en onderling overdraagbaar is, doordat mensen apen aten, en dan met name omdat (ook) de hersenen, en omdat er steeds meer contacten tussen mensen en apen waren door bijvoorbeeld ontbossing en de handel in apen.
Dat is dus een evolutionair proces geweest en geen kwestie van directe aap-op-mens-besmetting.