Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet je je oorgaatje schoonmaken wanneer je net oorbellen hebt laten zetten?

Ik heb 2 dagen geleden oorbellen laten zetten. Mij werd geadviseerd na 2 dagen te beginnen met het draaien van de oorbel + gebruik van een of ander schoonmaakmiddel voor je oor.

Ik vroeg me dus af moet je je oorbellen uitdoen dat spul er op doen en dan weer indoen en dan draaien? Of moet je ze er nooit uithalen en gewoon langs je oorbellen druppelen en dan draaien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

je moet ze er niet uithalen. je moet dat spul er proberen er bij te doen op de een of andere manier en dan draaien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stapelen de bacterien zich op die manier niet op dan? Dus daadwerkelijk 6 weken in laten zitten? Hoelang moet je hiermee doorgaan en hoelang moet je draaien per keer?
Niet eruithalen, gewoon erlangs laten gaan en draaien. Pas als je de zogenoemde zweer knopjes eruit mag halen, kan je ze ook schoonmaken wanneer ze uit je oorgaatjes zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit eruit halen want je gaatjes groeien heel snel dicht! Als het goed is heb je alcohol om erop te doen. Ik pakte er altijd een wattestaafje voor en doopte die in de alcohol en dan ging ik daarmee langs mijn gaatjes en de oorbel :)
Veel plezier met je gaatjes!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Deed ik ook :)
Werkt goed.
Zeker er niet uithalen want dan zijn de gaatjes snel dicht.
Tegen zweren en ontstekingen gebruik je Sterilon voor je gaatjes.
Doe aan weerskanten van het gaatje een druppeltje Sterilon en dan even draaien,dit doe je een paar weken en dan kun je stoppen.
Heeft degene die de gaatjes geprikt heeft je dit dan niet verteld?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding