Zijn maandlenzen tot een maand na opening houdbaar of kunnen ze na openen 30 keer gedragen worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
3.1K

Antwoorden (3)

In principe zijn ze een maand houdbaar, maar een weekje meer maakt ook niet zoveel uit. Op de lenzen bouwen zich, ondanks schoonmaken, toch bacteriën en aanslag op. Draag je je lenzen te lang door, dan kan dat leiden tot irritatie of zelfs ontstekingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoogzuurstofdoorlaatbare maandlenzen kun je elke dag dragen, hoe lang de dag ook duurt. Het is wel de bedoeling dat je de lenzen voor je gaat slapen reinigt, desinfecteert en opbergt in een lenshouder. De volgende morgen kan je ze gelijk bij het opstaan weer indoen.
Je vervangt ze maandelijks.
Amadea
13 jaar geleden
ga maar uit van het eerste, al zal het niet op een paar dagen steken.
is onlogisch dat je ze 30 x zou kunnen dragen ongeacht de tussenliggende tijd.
er ontwikkelen zich toch bacterien, je kan ze moeilijk tussentijds in de vriezer doen.