Het overdreven vaak reinigen van het gezicht helpt niet, clearasil helpt niet, er aan prutsen zeker niet…. en dit warme weer maakt het nog erger want je puistjes zijn dol op warmte, en je zweet meer.
Ik heb hier ook enorm veel last mee gehad in mijn puberteit, en allerhande, laat ons zeggen alle alternatieve middeltjes geprobeerd. (Van groene klei tot rozewater en accupunctuur tot biergisttabletten.)
Een tablet sunlight zeep, die ouderwetse ja, is nog het beste… en eraf blijven met je vingers.
Je krijgt alleen maar meer irritatie en viezigheid op je huid.
Als je toch iets wil doen, wacht dan lang genoeg, haal ontsmettingsalcohol, enkele fijne naalden, en prik ze open met de ontsmette naalden.
Je kan het werkje afmaken (uitknijpen) met een ontsmette pincet. Ga niet te ruw te werk, want dan krijg je weer knijpwonden.
Dus: Sunlight zeep, ontsmettingsalcohol, fijne naalden en een fine pincet.
Het enige wat bij mij uiteindelijk echt verschil heeft gemaakt was een geneesmiddel. Daarvoor moet je sowieso naar de dokter.
Het ging bij mij om mino 50, of minocycline, en dat was het eerste dat na 2 a 3 weken echt hielp. Elke persoon reageert er anders op, en er zijn zowel positieve als negatieve ervaringen.
Opgepast, ik ben geen dokter, maar heb heb er positieve ervaringen mee.
- Bronnen:
-
http://www.goeievraag.nl/vraag/weten-manie...