Is volgens Allah de Ouija-bord het werk van de duivel of heeft het daarvan iets te maken en mag het niet?

Omg ik heb het 1 keer gespeelt... :S

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Kimath
12 jaar geleden
Gebeurde er ook iets?

Het beste antwoord

Blijf er maar bij weg. Of je nou gelooft in geesten of niet, je wilt er niet mee spelen. Er zijn verhalen van mensen die zelfmoord hebben gepleegd na het spelen met zo'n bord. Hetzelfde geld voor glaasje draaien. Niet doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevoeging: misschien dat je er meer over kunt leren van een wijze Iman?
Cryofiel
12 jaar geleden
Er zijn ook verhalen van mensen die bezeten werden en aan het moorden sloegen nadat ze hun haren hadden laten knippen. Wat bleek: de weggewaaide haren waren door een boze tovenaar verzameld, en die had de haren gebruikt om zijn slachtoffer in zijn macht te krijgen. Dus haren knippen is prima, maar ALTIJD je haren goed verzamelen en verbranden! Anders kun je in de macht van een boze tovenaar komen! -- Bovenstaand verhaal is echt waar. Het doet de ronde in bepaalde culturen in het Indonesische en Thaise gebied. Zij geloven daar net zo hard in als sommige westerlingen in het ouija-bord. Mensen uit die culturen zijn juist weer totaal ongevoelig voor de "gevaren" van het ouija-bord. Zij kennen de bijbehorende angstverhalen namelijk niet. Wij zijn juist totaal ongevoelig voor de gevaren van weggewaaide haren. Wij kennen de angstverhalen niet over de boze tovenaars. -- Zo zie je dat de "gevaren" van het ouija-bord puur cultureel bepaald zijn. Net als de "gevaren" van het haren knippen zonder de afgeknipte haren te verbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier gaat het dus om...

Andere antwoorden (2)

Of het het werk van de duivel is weet ik niet want ik weet niet of er wel zoiets als een duivel bestaat.
Maar het is dom en geestelijk gezien ongezond je met dergelijke flauwekul als een ouija bord bezig te houden en Allah zeker niet welgevallig. Niet meer aan beginnen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het valt volgens mij onder magie en dat mag niet van de Islam. Bovendien zijn er rond dwalende geesten volgens de Islam voor zover ik weet. Wel zijn er entiteiten zoals Djinns. Die wil je niet oproepen, want daar zitten ook slechte tussen. Bovendien zijn er veel mensen "gek" geworden van dit spel. Het is gevaarlijk. Speel het niet (meer).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, dat is goed =)
Maar ik had het een paar keer ''online'' gespeelt, en dat is dus hartstikke nep...
En dit verhaal staat ook op het internet: Ik kocht de roze Ouija bord voor mijn dochter te denken dat de kleur roze alleen zou vriendelijke geesten aan te trekken om haar slaapfeestje. Nou, waren de resultaten gemengd; de eerste geest ECHT graag roze, en was vriendelijk maar blijkbaar was een poltergeist, want het begon het opknappen van de den. Lilith Greenwand (de naam van mijn 13-jarige dringt nu heet) heeft een soort van ritueel en verbannen naar de geest. Zij en haar vrienden weer aan het werk - ze zijn zo schattig met hun gezangen in de taal die ze opgemaakt en hun kleine zwarte gewaden en hoeden! De volgende geest zijn zij opgeroepen met de roze Ouija bord was minder goedaardige en een aantal van de meisjes begon projectiel braken / het spreken in tongen / bloeden uit de ogen. Gelukkig had ik net genomen mijn koptelefoon af en hoorde de commotie (luisteren naar mijn oude Norwegian Black Metal records weer!) - ik onmiddellijk trok mijn "Drie Wolf Moon" power t-shirt en liep naar de kelder. De enorme kracht van het shirt toegestuurd met de geest terug naar waar het vandaan kwam, genas de meisjes, afgestemd op een TV aan op de 700 Club en sloot het kwaad roze portaal.