Eicel donatie, hoe gaat dat in zijn werk? En verdiend de donor daar geld mee?

En kan t problemen geven
Als de donor zelf ook nog kindjes
Wil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Je verdiend in Nederland geen geld voor het doneren van Sperma / eicellen / organen / bloed etc.
(behalve reiskostenvergoeding)

Als je afreist naar Amerika dan kan je hier wel geld voor je eitjes zien ;).

Je bent een vruchtbare vrouw die wat eitjes afstaat aan een vrouw die deze niet meer produceerd, het is niet zo dat de Donor in kwestie dan geen kindjes meer kan krijgen.

http://www.gezondheidsplein.nl/discussiepunt/173/Zou-jij-eiceldonatie-overwegen.html

Toegevoegd na 16 seconden:
*Produceert slordig..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor eiceldonatie is er niet zoiets Als de spermabank. Je kan ook niet maar zo doneren. Een stel dat een kindje wil en afhankelijk is van een donor moet bekend zijn met de donor. Het is ook wettelijk verboden om hier geld voor te ontvangen. Afgezien van een onkosten vergoeding.
De procedure werk hetzelfde als IVF.

Bij de donor word de eigen cyclus stilgelegd en kunstmatig weer opgewekt. Daarna word door middel van hormonen de eicellen gerijpt. Hierdoor ontstaan meerdere rijpe eicellen per keer. Deze worden dmv punctie aangeprikt en leeggezogen. Buiten de baarmoeder word dit bevrucht en geplaatst bij de vrouw van het stel.
Het is een ingrijpende behandeling. Zowel voor het stel als de donor. Je doet het er niet zomaar voor de lol bij zeg maar.
De donor moet ook aanbepaalde eisen voldoen. Bijv zelf geen kinderwens meer hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reden dat de donor geen kinderwens meer mag hebben is omdat het voor kan komen dat de donatie slaagt en het vervolgens niet zou lukken om wat voor reden dan ook zelf nogzwanger te raken. Dan krijg je een erg vervelende situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij het zelf gedaan? Klopt het dat het in Nederland eigenlijk alleen als vriendendienst voorkomt? En dat die hormoon-behandelingen best veel lichamelijke klachten geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen donatie, ik ben zwanger geworden van IVF. Dus de hele behandeling doorlopen. Het is me niet tegengevallen omdat ik wist dat het voor een goed doel was. Het is dan ook geslaagd de eerste keer. Op het moment dat het niet gelijk lukt komen er veel meer emoties bij kijken. En dan is het nog maar voor mezelf.
Als je voor een ander is dan moet je het zeker echt willen en sterk in je schoenen staan. Het is niet niks. Je kunt zowel lichamelijk als geestelijk flink last van de hormonen hebben.
Ikzelf heb constant flinke hoofdpijn gehad, was erg moe en huilerig. In Nederland mag het inderdaad alleen als vriendendienst. Dat maakt het voor stellen erg lastig soms. Je mag natuurlijk wel een " cadeau" geven. Als het maar niet aan te tonen is dat er gehandeld is met geld. Dan is het mensenhandel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze pagina staat nog meer informatie en wat uitgebreider. http://www.freya.nl/web_folders/folder8.php?smnr=13