Pijn in me rechterheup na het zitten en soms bij het lopen.

Sinds een paar dagen heb ik elke keer als ik opsta ontzettend veel pijn in me rechterheup. Er gaat dan gewoon een steek doorheen. Als ik een tijdje aan het lopen ben gaat het wel weer. Maar als ik dan weer ga zitten en opnieuw ga lopen begint het weer opnieuw. Ik heb dit nog nooit gehad en vraag me af of iemand weet hoe dit komt. Ik heb sportdag gehad maar zou niet weten of het daar van komt.
Kan iemand mij zeggen of hij/zij een idee heeft wat dit kan zijn??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

ik heb dat in bijde heupen. het duurd ongeveer een week en dan heb je er geen last meer van. afentoe nog. ik weet het niet hoe het komt. maar het gaat over. succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook gehad. Heel vervelend. Het zijn flinke pijnscheuten die je dan voelt. En als je dan eenmaal loopt gaat het inderdaad wel weer. Toen het na een week nog niet over was, ben ik naar de fysiotherapeut gehad. Toen bleek het met het SI gewricht te maken te hebben. Daar ben ik toen voor behandeld. Dat hield vooral zelf oefeningen doen in.
(oefeningen om het SI gewricht te stabiliseren). En ik moest zoveel mogelijk (onbelast) bewegen.
Best mogelijk dat het bij de sportdag wat overbelast is geraakt en het kan natuurlijk ook vanzelf overgaan. Je kunt het denk ik nog wel even aankijken, maar als je het echt heel vervelend vindt gewoon naar de fysiotherapeut gaan. Daar kun je tegenwoordig heen zonder doorverwijzing van de huisarts. Zie ook onderstaande link voor info. Daar staat niet de pijn bij het opstaan in de heup benoemd, maar dat hoorde er volgens mijn fysiotherapeut wel bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het altijd als je gezeten hebt? Want het kan ook aan je stoel liggen (te hoog, te laag, zitting in verkeerde hoek, noem maar op).
Gaat het niet over, ga dan naar je huisarts.