Hoe verkom ik rode ogg op de foto

Ik krijg altijd rode ogen als er een foto genomen word maar ik vind dat stom hoe kan ik dat verkomen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Voorkomen kun je het bijna niet.Op veel camera s kun je het instellen dat het zo min mogelijk is.
Er zijn ook programma s te downloaden waarmee je de foto kunt bewerken en de rode ogen verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je instellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet flitst heb je ook geen rode ogen.
Er zijn overigens ook camera's die een kleine voorflits geven, waardoor de rode ogen sterk verminderen. Kijk eens of je zo'n camera kunt krijgen.
12 jaar geleden
Indirect flitsen ,dus bijv via het plafond misschien .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is te voorkomen. Je moet dan een voorflits geven alvorens de foto te nemen. Op de meeste camera's is dat eenvoudig instelbaar. Toch kleven hier behoorlijke nadelen aan. Je geeft dus een dubbele flits waardoor een hoop mensen met dichte ogen op de foto komen te staan. Om een foto toch spontaan te houden.kan je beter die extra flits niet in stellen. Een fotobewerkingsprogramma is dan de oplossing. Er zijn hele makkelijke programma's verkrijgen -bv Arcsoft- waar je met een paar klikken een foto zonder rode ogen hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je rode ogen hebt wordt je meestal door een ander gefotografeerd (met flits). Als die ander geen maatregelen neemt zul je het zelf wel moeten doen. Zet b.v. een donkere zonnebril op of neem je eigen flitser mee om net voor de foto even in je eigen ogen te flitsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fotograferen zonder flitser, maar dat moet natuurlijk wel kunnen...