Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verkom ik rode ogg op de foto

Ik krijg altijd rode ogen als er een foto genomen word maar ik vind dat stom hoe kan ik dat verkomen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
744

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Voorkomen kun je het bijna niet.Op veel camera s kun je het instellen dat het zo min mogelijk is.
Er zijn ook programma s te downloaden waarmee je de foto kunt bewerken en de rode ogen verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je instellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet flitst heb je ook geen rode ogen.
Er zijn overigens ook camera's die een kleine voorflits geven, waardoor de rode ogen sterk verminderen. Kijk eens of je zo'n camera kunt krijgen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Indirect flitsen ,dus bijv via het plafond misschien .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is te voorkomen. Je moet dan een voorflits geven alvorens de foto te nemen. Op de meeste camera's is dat eenvoudig instelbaar. Toch kleven hier behoorlijke nadelen aan. Je geeft dus een dubbele flits waardoor een hoop mensen met dichte ogen op de foto komen te staan. Om een foto toch spontaan te houden.kan je beter die extra flits niet in stellen. Een fotobewerkingsprogramma is dan de oplossing. Er zijn hele makkelijke programma's verkrijgen -bv Arcsoft- waar je met een paar klikken een foto zonder rode ogen hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je rode ogen hebt wordt je meestal door een ander gefotografeerd (met flits). Als die ander geen maatregelen neemt zul je het zelf wel moeten doen. Zet b.v. een donkere zonnebril op of neem je eigen flitser mee om net voor de foto even in je eigen ogen te flitsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fotograferen zonder flitser, maar dat moet natuurlijk wel kunnen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding