Waarom gaat je tong naar achteren als je je mond open doet? Gaat dat dan automatisch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom denk jij dat dat algemeen is? Bij mij is dat bijvoorbeeld niet zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hihi, ik zie nu voor me hoe allemaal GV'ers achter hun laptop hun mond een paar keer openen en sluiten om te kijken wat hun tong doet XD
Cryofiel
12 jaar geleden
Inderdaad, Rinke. Mijn tong doet niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig bij mij wel ! Gewoon mond wijd open dan blijft ´ie heus niet liggen hoor ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das helemaal niet waar
Cryofiel
12 jaar geleden
Ook als ik mijn mond superwijd open, blijft mijn tong liggen. Natuurlijk *kan* ik mijn tong intrekken, maar waarom zou ik?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een gezeur het is maar een vraag hoor :S
Cryofiel
12 jaar geleden
Als iemand zou vragen waarom zijn knie omhoog gaat als hij in zijn oorlel knijpt, zou jij ook zeggen dat dat bij jou niet gebeurt. Mogen we jou nu ook een zeurpiet noemen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hoeft geen antwoord te geven hoor.
Cryofiel
12 jaar geleden
Maak je geen zorgen. Ik geef geen antwoord op onbeantwoordbare vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er staan 2 antwoorden dus ze zijn beantwoord
Cryofiel
12 jaar geleden
Prima joh. Enneh, nu jij nog: hoe komt het dat je knie omhoog gaat als je in je oorlel knijpt? Als je die vraag stelt, komen er ook antwoorden, dus de vraag is beantwoordbaar. Dus niet zo zeuren. Vertel liever hoe het komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ligt puur aan je zelf die vraag. wilde je dat horen?
Cryofiel
12 jaar geleden
Zucht...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd
Cryofiel
12 jaar geleden
Ben jij ook iemand die niet zal rusten voor ze het laatste woord heeft? Dan krijg je bij deze je zin. Je mag nog iets zeggen - ga je gang, dan heb jij lekker het laatste woord. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij doet onaardig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij vindt dit wel leuk hé uitdagen? Cryofiel?

Antwoorden (2)

Dit is een automatisch reflex om zoveel mogelijk zuurstof op de juiste manier naar binnen te krijgen.

Succes!

Bert
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kennelijk bedoel je als je je mond bij de dokter moet openen om hem/haar naar je keel te laten kijken.

De arts vraagt je dan een lange Aaaa te zeggen..en daardoor wordt je mond optimaal geopend om de letter A te vormen.

Als gevolg daarvan kan de arts optimaal je keel nakijken.

Je tong gaat namelijk helemaal niet vanzelf naar achteren als je mond opent.

Als je je tong tegen je boventanden aan probeert te houden terwijl je je mond opent, lukt je dat niet omdat je tong zich niet kan uitrekken terwijl je mondholte groter wordt.

Je tong is dan dus alleen maar te kort om deze handeling te kunnen verrichten.

Groet,

Ton