Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen zenuwen voor scooter rij examen?

Ik heb 27 juni rij examen voor scooter, ik heb 2 uurtjes les gehad, de 26e krijg ik nog 2 uurtjes les, en de 27e voor me examen ook 2 uurtjes. Ik ben erg zenuwachtig voor het examen, me theorie heb ik ook 5 keer moeten doen, niet omdat ik het niet wist / niet goed genoeg geleerd had, maar gewoon puur van stress. Ik ben bang dat dit met rij examen weer gaat gebeuren. Ik heb wel pilletjes van kruidvat hiervoor, maar merk er niks van. Als je 1 foutje maak tijdens het examen, zak je dan gelijk?

Toegevoegd na 4 minuten:
Misschien wel handig om te weten; ik heb faalangst.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
950

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee hoor, je zakt niet meteen bij een foutje. Je zou de rijschool en instructeur van tevoren kunnen inlichten (had je eigenlijk al eerder moeten doen!), en evt. naar de huisarts kunnen gaan voor medicatie om je wat rustiger te maken, die medicijnen zijn misschien beter dan bij de Kruidvat. Alvast veel succes, je kunt het!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik herken het helemaal! Ik heb altijd precies hetzelfde! Je kunt sowieso je rijschool even inlichten dat je last hebt van faalangst. Als je met iemand praat over je examen kan het ook helpen. Dat heb ik meestal, gewoon een goede vriend/vriendin. Als je niet kunt slapen kan je misschien een slaappilletje nemen, maar doe dit niet te vaak. Het komt vast wel goed en bij 1 foutje zak je niet meteen! Gewoon je best doen zenuwen heeft geen zin! Voor je het weet is het voorbij. x
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens valdisper , wel z.s.m. mee beginnen.
Dat is goed tegen de zenuwen en je wordt er niet duf van.
Bij een klein foutje zak je niet gelijk hoor .
Ik wens je veel succes !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding