Ik slaap heel moeilijk ik. Begonnen met L-theanine, na 2 uur 1 mg lorazepam, anders slaap ik niet. Wat doe ik om te slapen zonder lorazepam?

Heb melatonine geprobeerd, heb goede nacht extra rust capsules geprobeerd. Niets hielp.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Allereerst stoppen met medicijnen. Die helpen goed maar verstoren het natuurlijke slaapproces. Het is wel even een aantal dagen afkicken maar daarna komt het eigen ritme weer op gang. Naast alle tips die je gekregen hebt moet je je afvragen, hoe erg is het dat je niet slaapt? Als je je er druk om maakt dat je niet slaapt, slaap je zeker niet. Als je je echt niet meer druk maakt of je wel of niet slaapt, val je zo in slaap. Je lichaam slaapt niet omdat je nog dingen te verwerken hebt. Gebruik die tijd in bed om na te denken over dingen die je wakker houden. Andere mensen vissen, wandelen of doen iets op de automatische piloot om na te denken, dingen op een rijtje te zetten. Dat ontbreekt wellicht in jouw leven. Wakker liggen is niet erg, vervelend wel, maar maak jezelf nuttig en gebruik je 'wakkerligtijd'. Slapen is lekker maar maak van wakker liggen geen probleem, moet jij eens zien hoe snel je inslaapt. Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

weedolie helpt weleens, ook in een glaasje wijn.
Verder is het belangrijk de zaken op te lossen die je uit jou slaap houden, daarvoor moet je beslissingen nemen of het zo laten.
Ik ondervond dat lorazepam vooral een angstbreker is die lang aanhoud, de halfwaardetijd is langdurig. Lorazepam is verslavend, kijk er een beetje mee uit
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mij helpt melatonine dat kan je kopen in de drogist dat is een lichaamseigen stof maar sommige mensen hebben dat te kort en dan kan het helpen niet meer op de computer een 2uur voor je gaat slapen lichten dimmen helpt ook
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat ook goed helpt is, voordat je gaat slapen, een beker(tje) lauwe melk drinken. Dit is ter aanvulling op alle goede tips die je al heb gekregen. Dit geef ik ook aan mijn dochter, zij slaapt ook slecht. Succes!!