Allereerst: whiplash is geen ziekte, maar het gevolg van een ongeval of andere plotselinge gebeurtenis, waarbij het hoofd krachtig voor en achteruit bewogen wordt.
Het verloop is niet eenduidig te vertellen, omdat een whiplash veel gevolgen kan hebben met daarbij dus verschillende mogelijkheden op het verloop van eventueel herstel.
Mensen die een whiplash hebben ondergaan kunnen er kort, lang of altijd last van hebben.
Bij ongeveer 50% gaat het binnen drie maanden vanzelf over. 85% à 90% procent is binnen een jaar hersteld en ongeveer 10% zal blijvend letsel overhouden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Whiplash_(letsel)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
constant
11 jaar geleden
dank je wel

Andere antwoorden (1)

Whiplash zelf is eigenlijk geen aandoening het is een oorzaak van verschillende soorten klachten die je daarna kunt ervaren. Die klachten kunnen verdwijnen of verminderen. Het verloop is ook niet echt te voorspellen. De één heeft snel geen klachten meer en de ander blijft de rest van z'n leven klachten en beperkingen houden. Het is van te veel dingen afhankelijk.
Misschien niet echt een duidelijk antwoord maar het is afhankelijk van zo veel verschillende factoren dat het voor iedereen anders kan zijn/is.