Voelde net of er een luchtbel knapte in een ader op tussen borst, later toen ik op mijn rug lag, voelde ik die zelfde ader kloppen, wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4K

Antwoorden (1)

Mogelijk had je een bel of lucht/ gassen in je maag.
Die kunnen een plop gevoel geven, als ze zich verplaatsen.
In een andere houding, kan een luchtbel omhoog gaan in je maag, richting je hart en daar druk uitoefenen op aders, dit kan zo heftig zijn, dat je hartslag erdoor omhoog gaat, of je hartslag duidelijk kan voelen.
Mogelijk heb je regelmatig lucht ingeslikt, dat niet weg kan via je darmen of via het boeren.
Mogelijk heb je last van je gal, die kan dit ook veroorzaken.
Ook bij darmklachten kan dit ontstaan.
Het is volkomen onschuldig, maar kan een vervelend gevoel geven.