ik heb hele erge buikpijn, ik heb straks een belangrijke toets op school en als je er nietben heb je een 1 wat te doen?

Het voelt of ik half aan t sterven ben, heb al paar ibuprofen genomen en 2 aleves, warme kruik blabla dat helpt allemaal niet, ik kan amper rechtopstaan van de pijn, ik liep net naar beneden ging helemaal zwarte vlekken zien en oorsuizingen, kan dus amper lopen maar die man zei, als je er niet bent, al ben je doodziek je komt maar en anders heb je een 1 ( wat drie keer meetelt en dan zak ik )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

En als je wel komt, kan je je waarschijnlijk niet concentreren, misschien ga je wel overgeven en 1 ding is zeker, je word er niet beter van. Misschien zei hij het voor mensen die schoolziek zijn. Vraag het aan je ouders, die kunnen evt met je leraar praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Even serieus. Niemand weet hoe jij je voelt, alleen jijzelf. Als ik jou was, zou ik niet naar school gaan, ondanks de belangrijke toets! School is belangrijk, maar het gaar zeker niet voor alles! Ik doe nu examen eb het is zelfs geoorloofd om je ziek te melden wanneer je eigenlijk een examen hebt. Er is altijd een gelegenheid om het examen in te halen (2e tijdvak). Dus, blijf lekker thuis en uitzieken!

Beterschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaar = gaat
Eb = en
De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend. Als jij ECHT te ziek bent om op je benen te staan, zal de leraar je echt geen een geven ; dergelijke dreigementen zijn vooral bedoeld voor notoire spijbelaars, en als jij bekent staat als een serieuze leerling, zal hij je echt niet met dergelijke maatregelen om de oren slaan.
En zowel, dan wel. Als je je echt zo beroerd voelt dat je jezelf half om de zeep helpt met veel te zware pijnstillers, dan zijn er echt belangrijkere dingen dan een keer een eentje.

Lijkt me wel trouwens even iets om met je moeder te overleggen ; die kan je niet alleen afmelden bij school (eventueel met het verhaal van het dreigement van de leraar), maar je ook even meenemen naar de huisarts, want als je echt zowat tegen de vlakte gaat, is dat niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De leraar begrijpt vast wel dat je deze keer echt ziek ben. Neem desnoods een briefje van je ouders mee een leer zoiezo al voor de volgende keer dat je van deze lerar hebt. Wie weet mag je het dan meteen inhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dan heb je wellicht wel een probleem. Maar met je moeder erbij en een briefje van de dokter, hoef je echt niet bang te zijn voor een één hoor. Sterker nog ; als je dar ECHT bang voor bent, zou het wel eens een van de óórzaken van je buikpijn kunnen zijn.
Als je echt ziek bent houdt het toch op? Ik denk ook dat het een dreigement is om spijbelaasrs te ontmoedigen.

Ik hoop echter niet dat je er een gewoonte van maakt om dergelijke sterke pijnstillers te slikken want die kunnen naast ander onheil een maagperforatie veroorzaken. Als het meer maag- dan buikpijn is, stop dan onmiddellijk met die middelen als ibuprofen en naproxen (=Aleve) en neem contact op met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel goed mogelijk dat die buikpijn veroorzaakt wordt door de spanning, en dat het over is op het moment dat je begint aan je toets.
Ik zou gewoon naar school gaan en als je daar eventueel in elkaar zou storten zou die leraar dat zien en je zelf wel naar huis toe sturen. Maar dan heeft hij het in elk geval zelf geconstateerd en jij bent trots op jezelf dat je het toch hebt geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Zijn mischien zenuwen mmar dan erger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vroeg me ook af of vraagsteller soms buikpijn had, vanwege de belangrijke toets. Spanning kan soms rare streken uithalen met een mens.
Wat je het best kunt doen is: Raadpleeg een arts en geef zijn/haar bevindingen aan je school door.

Als ze jou dan nòg willen dwingen te komen..zijn zij verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen.

Zeg dat ook tegen hen..

Vraag daarna of je die toets nadien alsnog mag mag doen/maken.

Laat je dus niet bang maken..De school is verplicht de regels toe te passen maar...de gezondheid van de leerlingen MOET vòòr alles gaan.

O, ja..en laat je ouders maar bellen en hen dit alles vertellen.

Succes hoor..ook met je toets.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp dat je niveau van spanning heel hoog is opgelopen. Neem een warm bad of ga lekker lang onder de douche staan. Probeer diep in en uit te ademen. Stel je zelf voor dat je die buikpijn op je uitademing wegblaast en visualiseer je in een ei dat je vult met licht.
Je kan een lekker theetje maken. Heb je iets van pepermunt thee? of heb je gemberpoeder in huis? Gember is heel ontkrampend. Weet dat ziek ziek is en accepteer het hoe het komt. Jouw waarde als mens hangt niet af van het wel of niet maken of behalen van een toets. Kop op, laat je niet gek maken.