Hoe kan ik leren recht lopen?

Ik heb een kleine kromming in mijn rug, zogenaamde Kyfose. Ik heb vreselijke moeite met rechts lopen, ik loop met een gebogen rug altijd wat naar voren. Hoe kan ik er voor zorgen dan ik wat rechter kan lopen? Dit zorgt namelijk voor een scheur in mijn zelfvertrouwen dus ik wil er snel van af.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik wil even toevoegen dat ik ook vreselijke pijn heb als ik van rechts naar gebogen ga en andersom.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik verbeter even mijn vorige zin: "Ik wil even toevoegen dat ik ook vreselijke pijn heb als ik van recht naar gebogen ga en andersom."

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

"De behandeling van kyfose en lordose hangt af van de oorzaak. Gebruikelijke methoden voor de behandeling van kyfose zijn oefeningen, correctie van de misvorming met behulp van een orthese (een orthopedisch hulpmiddel, een brace) of een chirurgische ingreep. Deze maatregelen kunnen afzonderlijk of in combinatie worden gebruikt. Door middel van oefeningen kan ook iets worden gedaan tegen klachten als gevolg van lordose door een verkeerde lichaamshouding".

http://www.medicinfo.nl/%7B005fde67-fa36-4818-aac6-644162c47d8e%7D

Op onderstaande link vind je oefeningen.
http://www.defysioonline.nl/oefening/bovenrug#Oef_bovenrug

Mijn advies is om naar een fysiotherapeut te gaan, die je kan helpen bij de oefeningen, of die je oefeningen mee kan geven om zelf te doen. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is een oefentherapeut Cesar of Mensendieck ook een goede keuze.