KAn ik de assistente aanklagen als blijkt dat ik iets mankeer ?

Ik zit al een hele lange tijd te hoesten zie mijn andere vraag van vorige week.
Maar nu moet ik van mijn baas naar de huisarts om een long foto te laten maken.
Hun vinden dat het niet goed klinkt, ik hoest en ben hees en heb af een toe stik neigingen.
Ik rook niet en drink niet.
IK had vorige week al naar de huisarts gebeld en legde mijn probleem uit.
Ze zij dat het niet nodig was om langs te komen omdat ik hoest.
Ze zei mischien ben je wel verkouden, toen legde ik haar uit dat ik niet eens verkouden ben en niet rook en drink.
Ik zei ook tegen haar dat ik al heel lang hoest en benauwd en af en toe bijna stik en echt naar lucht moet happen.

Mijn man zegt dat als blijkt dat ik echt wat mankeer zoals bronchitis of iets anders dat ik de assistente moet aanklagen.

Want 5 jaar geleden had ik ook al een probleem met haar, ik liep al dagen met heel erge buikpijn en rolde echt over de grond van de pijn want fietsen trappen lopen enz deed heel erg pijn en ik had ligte verhoging.
Toen vond ze het ook niet nodig dat ik langs moest komen.
Ik ben toen gewoon naar de huisarts gegaan en mocht meteen naar binnen omdat mijn huisarts meteen zag dat ik heel veel pijn had, en wat bleek ik had een blindedarm ontsteking en ik lag 2 uur later op de operatie tafel.
Ik weet dat de huisdarts wel wat tegen de assistente had verteld dat ze mij niet liet komen.

Zou ik de assistente aan kunnen klagen als blijkt dat ik wel iets mankeer ?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik bedoel assistente

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ja dat kun je doen. Alleen de vraag is, wat heb jij er zelf aan? Hoogstwaarschijnlijk krijgt de assistente een berisping en jij een excuusbrief van de huisarts. Als ik jou was zou ik een andere huisarts zoeken, want het vertrouwen wordt er op deze manier niet beter op.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, en wat betreft dat hoesten. Zorg dat je zo spoedig mogelijk doorverwezen wordt om longfoto's te laten maken. Langdurig hoesten met benauwdheid is geen goed teken.

Heb je vaker last van bronchitis of astma gehad?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In de VS wel hier niet, gewoon een hoestdrankje kopen en niet zo Z...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 loenie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog een plus Loenie!
Het is niet direct een antwoord op je vraag, maar heb je je voordat je zo ging hoesten misschien een keer verslikt. Mijn zus heeft het namelijk ook gehad, dat ze 2 maanden lang heeft gehoest en toen sloeg mijn moeder een keer hard op haar rug op het hoesten te bevorderen en toen schoot er een zonnepitje uit haar longen. Daar had ze zich dus eens in verslikt en was in haar longen terecht gekomen, althans in de luchtpijp. Je lichaam wilt dit natuurlijk wegwerken, want het hoort er niet en daarom hoestte ze zoveel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou best kunnen ik heb me wel eens verslikt.
Ik weet niet meer wat.
Ik ben een gulzige eetster =D
Ik vind het echt raar dat een doktersassistente telefonisch zou kunnen bepalen of een bezoek aan de huisarts nodig is.
Als mijn dokter dat zou gaan invoeren, dan zou ik een andere arts kiezen. Natuurlijk vraagt de assistente wel waarom je wil komen, maar kan vervolgens niet bepalen of dat wel of niet nodig is. Dat hoort niet!!

Herhaal wat je 5 jaar geleden hebt gedaan"
Gewoon naar de huisarts stappen.

En anders bel je hem/ haar voor een telefonisch spreekuur. Je moet er op STAAN dat je je huisarts kunt spreken!

Bespreek het voorval met je huisarts. Kijk wat die er van zegt. Jouw klachten over de assistente horen eerst daar thuis. Vertel hem van het voorval van 5 jaar geleden.
De huisarts is verantwoordelijk!
Als die dat allemaal niet serieus neemt, dan zoek je een andere huisarts.

Kun je niet meteen bij de huisarts terecht dan vraag je of die MORGEN meteen een verwijsbrief voor een longfoto klaar legt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het wel vaker gehad met haar, ook toen een van mijn dochters erge oorpijn had ze vond het ook toen niet nodig om lang te komen en toen ben ik in de avond maar naar de eerste hulp geweest uit kwaadheid want mijn dochter gilde uit van de pijn en toen had ze dus een dubbele oorontsteking. Ik denk dat de assistente zelf de regels bepaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een doktersassistente (MBO opgeleid) is er NIET voor opgeleid om zelf te kunnen beoordelen of een situatie spoedeisend is of niet. Je hoeft bovendien haar niet te vertellen waarom je een afspraak wilt maken met de huisarts. Als jij een afspraak wilt, heeft ze jou gewoon in te plannen, klaar.
Andere huisarts zoeken en je niet meer zo druk over maken, om een juridisch traject te starten lijkt me iets teveel van het goede.

Misschien je huisarts eens laten weten waar deze assistente mee bezig is.

Maar ik denk dat je met aanklagen alleen maar meer rompslomp veroorzaakt waar je al helemaal niet op zit te wachten. Mensen maken nou eenmaal (helaas) wel eens verkeerde inschattingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou je kunnen doen maar denk ook niet dat je er wat mee bereikt behalve met geluk een sorry, misschien in het weekend of avond naar de Huisartsen post dan krijg en een andere dokter en ass
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een klacht indienen kan natuurlijk altijd als je vindt dat je niet op de juiste wijze behandeld bent. De echte vraag is wat je daarmee opschiet.

Het omgaan van huisarts en patiënten met elkaar is een soort rollenspel. Jij hebt een gezondheidsprobleem en moet daarover zo duidelijk mogelijk zijn tegen de huisarts. De huisarts, en die kan best vertegenwoordigd zijn door een assistente, moet jouw hulpvraag serieus nemen en alles in het werk stellen die vraag zo duidelijk mogelijk te krijgen en te zorgen dat jij een adequate behandeling krijgt. Daar zijn richtlijnen voor.

Hoesten doet iedereen weleens en zelfs een paar weken achter elkaar hoesten zonder verdere symptomen hoeft geen reden te zijn om naar je huisarts te gaan. je noemt echter iets anders: benauwdheid, als ik het zo mag vertalen. Dat vind ik iets verder gaan dan alleen maar hoesten. Het zou zelfs kunnen dat die benauwdheid de oorzaak is van het hoesten.

Tenslotte heb je er gewoon recht op om binnen afzienbare tijd een afspraak met je huisarts te krijgen. Heb je op de een of andere manier de indruk dat zo'n afspraak geblokkeerd wordt dan zou ik zo'n afspraak eisen en daar een hartig woordje over wisselen met de huisarts en hoogstwaarschijnlijk een klacht indienen over de bejegening. Kom je er niet uit dan zoek je gewoon een huisarts waarmee wel te communiceren valt.