kan een slavink tijdens de zwangerschap kwaad ?

Heb er 1 op net..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom mag je geen slavink hebben tijdens de zwangerschap?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er maar helemaal van af wat je ermee doet!

Antwoorden (6)

Volgens http://www.vegatest-check.nl/voeding/zwangerschap.pdf kan je best bij wijze van uitzondering wel een keertje een slavink eten. Maar het is wel beter om te kiezen voor mager rundvlees in plaats van vet varkensvlees!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is nou niet bepaald mainstream medische informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een slavink bestaat voor het grootste gedeelte uit rundvlees. En varkensvlees is niet per definitie vet. Het ligt er maar aan van welk stuk het vlees afkomstig is.
Amadea
12 jaar geleden
Nee hoor, een slavink is echt van varkensvlees. Je vergist je mogelijk met een blinde vink....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Amadea wat gebeurd er dan als je varkensvlees eet??
Amadea
12 jaar geleden
Er gebeurt niks als je varkensvlees eet, maar het is goed om te weten dat een slavink is gemaakt van vet varkensvlees. Voor de gezondheid van de vraagstelster en haar kindje in wording is het beter om te kiezen voor magere vleessoorten.
Nee hoor kan geen kwaad.
Zo lang je maar geen rauw vlees eet of rood vlees zoals biefstuk.
Maar uuhhh........ was ie lekker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja best wel, wou meer, maar ik dacht ik vraag het eerst ff
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed gaar gebakken en met mate kan het geen kwaad hoor.
Geen enkel probleem. De basisregel is: is het goed gaar? Niet over de datum? Geen leverproduct? Dan mag je het gewoon eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn de belangrijkste regels als het om vlees gaat. Ik ken de hele rest van het riedeltje ook, maar het heeft niet zoveel zin om het te hebben over het risico van vacuüm verpakte gerookte vis als een zwangere zich afvraagt of er rampen gebeuren door een slavink.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens hoor! +
Nee het kan absoluut geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit mag je inderdaad gewoon eten, voor leverproducten geld, niet meer dan 20 gram per dag. Sowieso mag niks rauw zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn zat vrouwen die pas laat in hun zwangerschap er achter komen dat ze zwanger zijn en hebben alles gegeten wat los en vast zit.
Ik heb altijd alles gegeten bij mijn 2 zwangerschappen. Organisch vlees wordt afgeraden nu en rauw vlees altijd al dus dat is niets nieuws maar er zitten allemaal bouwstoffen in vlees dus ik zou het gewoon lekker eten maar goed doorbakken.