Brandende stekende pijn in mijn linker long, wat kan dit wezen ?

Sinds een aantal weken heb ik een paar keer per dag een brandende stekende pijn in mijn linker long. Het komt van diep binnen. Het duurt een paar seconden en dat is het ook weer weg. Wat zou dit kunnen wezen, is een afspraak bij de huisarts noodzakelijk ?

4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zelf wel naar de dokter gaan, vooral omdat het al een aantal weken aan de gang is, en brandende stekende pijn kan nooit goed zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker even naar je huisarts gaan.
En dat branderige gevoel komt misschien door je profielfoto.☻
SnakeEye
11 jaar geleden
Ik ben naar de huisarts geweest die vermoedde iets met mijn maag en heeft omeprazol gegeven. Dit gebruik ik nu al een 4 dagen en de klachten lijken minder te worden.

Antwoorden (2)

Dat kan van alles zijn. Wat zou je er van denken om eens naar de huisarts te gaan? Met longen moet je niet spotten. Zelfs een forse longontsteking kan een echte bedreiging zijn. Maar ook spierpijn kan het zijn, terwijl je denkt dat het je longen zijn. Er zijn ook nog erger dingen, maar een ritje naar de huisarts/ specialist kan veel angst wegnemen.
11 jaar geleden
Die pijn die je voelt,dat zal een spier zijn in de buurt van je longen.
Ik denk niet dat je zelf zonder onderzoek kan zeggen dat het je long is.
Heb je ,je soms verrekt? dan heb je ook zo,n stekende pijnhap
Kijk het nog even af, en ga dan naar h,a.
Beterschap.