Heeft iemand ervaring met afvallen door middel van acupunctuur?

Ik probeer al een aantal jaren af te vallen dmv diëten, maar op een of andere manier blijft mijn gewicht altijd hetzelfde. Nu heb ik weleens iets gehoord over afvallen door acupunctuur, heeft iemand hier ervaring mee of verstand van?

Toegevoegd na 31 minuten:
Extra bewegen en minder eten probeer ik dus ook al een aantal jaren, maar hebben totaal geen effect.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Als het lichaam uit balans is dan zal het niet optimaal kunnen functioneren. In sommige gevallen kan het dan zijn dat bijvoorbeeld de spijsvertering niet meer optimaal is. Het lichaam kan dan niet meer efficiënt de juist energie uit het voedsel halen als brandstof voor het lichaam.
Acupunctuur kan helpen om weer de balans te herstellen, maar alleen acupunctuur zal niet genoeg zijn...

Je zult ook anders in het leven moeten staan. Daarmee bedoel ik mentaal.
Heb je schaamte over je gewicht?
Let je veel op wat anderen van jouw vinden?
Wil je misschien niet zichtbaar zijn (terwijl jouw ziel zich wel wil laten zien).
Je kan je wel afvragen waarom je dik bent. Het is misschien belangrijker om te vragen: waarom wil je dik zijn. Het lichaam volgt namelijk je geest.

Als jij vrede met je zelf kan vinden (zowel lichaam als geest), dan zal jouw lichaam vrede hebben met jouw (zonder kwaaltjes).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een feit is dat placebo bestaat. Men test een medicijn door de ene groep het medicijn te geven en de andere een placebo.
Als iemand beter wordt terwijl hij een placebo heeft gekregen, dan wordt dat beschouwd als het placebo-effect. Die uitslag telt niet mee. Het feit is dat die persoon WEL beter is geworden.
Hoe...????? Daar wordt niet naar gekeken.
Antwoord: Het lichaam, de geest, de wil. Westerse geneeskunde is wat betreft placebo niet zo ver. De oorsterse geneeskunde is daarin veel verder. Feit: Een schaafwond geneest vanzelf. Het lichaam genereert pus, hier ontstaat een korst, daaronder wordt nieuwe huid gemaakt.
Hoe???? Het lichaam.
Feit: Als je stress hebt geneest de wond langzamer.
Hoe???? De geest en daardoor het lichaam uit balans. Verder over het energie uit het voedsel. Als je een appel eet. Daarvan wordt 10% (uit balans) omgezet in energie voor het lichaam, de rest 90% is dan afval (je poep, plas, vet). Zeg nou niet dat een appel geen vet heeft, daar gaat het niet om. De doelstelling is dat je de 10% verhoogd. Hoe? Dat is voor jouw ongrijpbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met homiopatie doen ze die testen ook, echt waanzin.. homeopatie werkt enkel als je dat nodig hebt.. en dat is het voordeel als je 150 druppels inneemt en je lichaam heeft het niet nodig, gebruikt hij het niet... hij vloeid het af via uitwerpselen.
neem is 150 pillekes in... veel kans op de dood..
wil dat dan zegge dat het niet werkt? juist ni.
vind je het juiste bij homeopatie dan dan heb je heel erg snel effect en werk het niet.. heb je geen nawerkingen.

Andere antwoorden (2)

Ik heb er geen ervaring mee maar ik wil toch even waarschuwen er voor. Accupunctuur is op geen enkele wijze wetenschappelijk bewezen zijn. Sterker nog de onderzoeken die er naar worden gedaan laten zien dat het geen enkel invloed heeft. Het enige waar het wat schijnt tegen te doen is misselijkheid en pijn. Maar ook dat is twijfelachtig. Bovendien mist het enig logische effect. Hoe kan het prikken van naalden in je lichaam helpen met afvallen. Accupunctuur beweert dat er energiebanen in je lichaam lopen toch zijn ze nooit gemeten of op enige manier waargenomen. Bovendien is het ook ondeduilijk hoe naalden prikken invloed op zo iets onmatrieels heeft. Ieder zijn levensstijl en opvatting maar ik zie het toch een beetje als mijn plicht je te waarschuwen zodat je hopelijk niet bedrogen weg komt.
De enige bewezen methode om af te vallen is door meer te bewegen en gezond te eten. Helaas is er nog geen absoluut wondermiddel tegen overgewicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het gebrobeerd, maar voor mij deed het geen wonderen.
het hangt er vanaf wat je lichaam ontbreekt of wat er fout zit.
Of je lichaam erop wil reageren.. en dan is dat super.
maar dat kan jij enkel zelf ondervinden.
Probeer enkele keren en dan ondek je het zelf.

Mijn knie is er weer supper door geraakt, en ik dacht dat voor mijn leven zou geweest zijn.

probeer het!