Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben 1.75 en tussen de 55 en 58 kilo maar het maakt niet uit hoeveel ik weeg ik voel me altijd dik wat doe ik hier aan?

ik maak me ook zorgen om wat ik eet soms eet bijna niks en anders heb ik een schuldgevoel

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Nou, geloof mij, je bent echt niet te dik. Eerder te dun! Ik ben 1.68 en ik weeg 56 kg, en ik ben ook veel te dun! Ik voel me trouwens altijd te dun.
Kijk eens op de bmi meter, daar komt uit dat je zeker niet te dik bent, bij 55 ben je te laag, vanaf 57 kg ben je op goed gewicht, maar ik denk dat je dan nog redelijk dun bent.
Vraag anderen hoe ze over je denken, mij helpt het vaak als ik toch complimenten krijg. Ik weet zeker dat niemand je te dik zal vinden!

Toegevoegd na 29 minuten:
Het lijkt er op dat je een soort anorexia nervosa hebt. KIjk op onderstaande site en ga hulp zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het beste kun je eens met je huisarts gaan praten. Je bent namelijk niet te dik, maar te dun. Dat je je nu toch te dik voelt, heeft een andere oorzaak. Bespreek dit eens met je arts. Hij kan bekijken, wat vervolgens verstandig is, om te doen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Het is goed dat je nu al inziet dat je zelfbeeld eigenlijk niet klopt. Zoals je zelf weet is je bmi waarde veel te laag en je weet vast ook dat dat gevaarlijk kan Zijn.
Ik zou deze gevoelens heel snel met je huisarts bespreken en ook je familie, en een doorverwijzing naar een psycholoog vragen.
Deze gevoelens kunnen maar beter zosnel mogelijk aangepakt worden.
Voordat ze nog verder je leven gaan beheersen.

Sterkte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel vrouwen voelen zich te dik terwijl ze dat niet zijn en dat komt omdat ze voortdurend bestookt worden met afbeeldingen die vrouwen mooier en slanker laten zien dan ze in werkelijkheid zijn.
In het onderstaande filmpje zie je hoe dat gebeurt.
Bekijk het filmpje en concludeer hoe je aan een vals beeld komt over hoe een vrouw er uit zou moeten zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb je bmi berekend en ik ben er even vanuit gegaan dat je 56 kilo weegt.
Je bmi is dan 18.2 en dit is de uitleg die er dan bij staat:
''Je gewicht is te laag.
probeer op gewicht te blijven en niet verder af te vallen''.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ook dat kan nog een rol spelen met je bmi.

Maar zoals je hierboven ziet: Jij bent ABSOLUUT niet te dik!
sterker nog, het zou gevaarlijk zijn als jij nu nog meer zou gaan afvallen.
Wees blij met je lichaam en je bmi!
Want er zijn zat mensen die véél dikker dan jij zijn, en dié hebben dan echt een probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens. Denk dat jou probleem meer tussen je oren zit, dan ergens anders.
Gewoon gezond en goed eten, wat beweging en tevreden zijn met jezelf.
+1
Jij bent dun ik ben 1,72 en 65 kg en ik zie er normaal uit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eten, eten en nog een keer eten. als je op 65 kilo bent mag je stoppen, dan ben je perfect. momenteel ben je heel mager...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker weten!!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing