Erge last van drukkende hoofdpijn, en krakende kaken. Meer mensen die hier last van hebben, of hebben gehad?

Ik heb al een aantal jaar last van erg knakkende kaken, bij geeuwen, eten enz. Het geluid is ook erg hard.. Nu heb ik sinds 3 dagen erge last van drukkende hoofdpijn, het lijkt wel of m'n hoofd elk moment uit elkaar klapt :-S

Ook heb ik van de week last van mijn linkeroor gehad.
Ik kauw wel erg veel kauwgom, en ik weet dat dit ook minder zal moeten wil ik hier verandering in willen hebben.
Merk ook dat er erg veel druk op mijn kaken staat, en ik slaap ook erg slecht.

Bedankt iig!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de hele dag kauwgom loopt te kauwen kun je LETTERLIJK RSI aan je kaken krijgen ; overbelasting dus. En dat kan een hele trits problemen veroorzaken, van suizende oren en hoofdpijn tot gehoorverlies en ontstekingen. Weg met die rotzooi.

Het beste antwoord

Heb je al eens uit laten zoeken of je 's nachts kaakklemt of knarst? Je tandarts kan dat waarschijnlijk wel zien aan specifieke slijtage aan je gebit. Daar kun je flink pijn van in je kaken krijgen en ook druk-hoofdpijn is daarbij niet raar.

Mocht dit bij jou het geval zijn, dan kun je door de tandarts een bitje laten maken wat je 's avonds in doet, waardoor je je kaken niet meer zo vast op elkaar kunt klemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik knars s'nachts wel ja, dus ik zal dat eens tegen mijn tandarts zeggen.. Ook stress doet mijn kaken klemmen..
Bedankt voor je reactie

Andere antwoorden (4)

Je verstandskiezen komen door, en hebben waarschijnlijk te weinig ruimte.
Heb het zelf ook gehad toen mijn verstandskiezen kwamen. Even een bezoekje aan de tandarts, die zal het bekijken en je dan eventueel doorverwijzen naar de kaakchirurg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn verstandskiezen heb ik allemaal al. Toen ik 12 jaar geleden een beugel kreeg, hebben ze juist plek gemaakt voor mijn verstandskiezen, dus daar lijkt het me niet door te komen.. Badankt voor je antwoord!!
als er druk op de kaken staat kun je dat gevoel ervaren als oorpijn. je hoofdpijn kan daar ook door komen het is mogelijk dat je kaakspieren te gespannen zijn waardoor de pijn kan ontstaan. een gnatoloog( soort kaakspecialist) zou je kunnen helpen door te kijken naar de stand enzo... je kunt baat hebben bij fysio speciaal voor kaakspieren en nek. misschien is er wel helemaal niets aan de hand maar ik zou er wel eens naar laten kijken. hopelijk heb je wat aan dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Hier heb ik zeker wel wat aan! Thnxx
wat ik denk dat er aan is dat je gespannen bent, heb zelf ook dat probleem gehad, door ontspanningsoefeningen te doen met betrekking op je hoofd en nek kun je het beperken. Minder kauwgum eten is aan te raden. Een oefening die mij altijd hielp is: je mond dicht houden en dan je mondhoeken van links naar rechts bewegen en andersom dat ontspant je kaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook regelmatig last van krakende kaken, maar ik weet dat ik dit alleen heb wanneer ik vermoeid ben door te weinig slaap, mogelijk dat je een verband kan leggen?