"De donor dient een (bijna) complete IVF-behandeling te ondergaan, met de daarbij behorende hormonen. De ontvangende vrouw krijgt medicijnen om het baarmoederslijmvlies dikker te maken, zodat dit in goede conditie is voor de innesteling van de embryo's. Als zij een eigen cyclus heeft zal ze ook medicijnen moeten gebruiken om haar eigen hormoonhuishouding stil te leggen. De van de donor verkregen eicellen worden bevrucht met het sperma van de wensvader, of eventueel met donorsperma. Vervolgens worden één of twee van de ontstane embryo's in de baarmoeder van de wensmoeder geplaatst.
In Nederland vindt alleen bekende (dus geen anonieme) eiceldonatie plaats. Er is geen financiële vergoeding voor de donor, behalve een vergoeding voor de door de donor gemaakte kosten (medische kosten, reiskosten, opvangkosten kinderen); deze worden natuurlijk door de wensouders betaald. Commerciële motieven zijn bij de wet verboden."

Verderop op dezelfde pagina kun je ook precies lezen wat er met de wensmoeder moet gebeuren, hoe de follikelpunctie gaat en de transplantatie, dus de technische kanten. Dat is allemaal wat te lang om hier te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De donatrice krijgt een hormoonbehandeling om de eicelproductie te reguleren en te stimuleren.
Als wensmoeder krijg je medicijnen om je baarmoederslijmvlies dikker te maken. Dat vergroot de kans dat een embryo zich zal innestelen. Je krijgt meestal ook medicijnen om je eigen cyclus stil te leggen.
Met een punctie worden een aantal eicellen verwijderd uit het lichaam van de donatrice.
De donoreicellen worden bevrucht met het sperma van de wensvader, of eventueel met sperma van een donor.
Eén of twee van de ontstane embryo’s worden in je baarmoeder geplaatst.
Nu is het afwachten of één van de embryo’s (of allebei) zich innestelt.

De kans op succes van eiceldonatie hangt onder meer af van de leeftijd van de donatrice. Hoe jonger de donatrice, hoe groter de kans dat de eicel bevrucht wordt. De leeftijd van de wensmoeder lijkt geen invloed te hebben op de slagingskans.