Verandert de smaak van het sperma door sterilisatie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.5K
Kimath
13 jaar geleden
interessante vraag, ik weet wel dat de smaak kan veranderen door bijvoorbeeld kruidig eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps...!!
Ik dacht heel even dat je bedoelde dat het sperma gesteriliseerd werd, net zoals bv gesteriliseerde melk, die smaakt ook heel anders dan verse melk...
;-)

Antwoorden (6)

Logischerwijs zou dat moeten veranderen, want na een sterilisatie komen er geen zaadcellen meer vrij, alleen het vocht. Dus de smaak zou anders moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja klopt de smaak word echt anders het woord zoeter en wat droger ik hoop dat je hier wat aan heb suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verandert maar pas na verloop van tijd en geleidelijk als alle zaadcellen die al voorbij het punt was waar de zaadleider doorgenomen is "op" is, wat na weken/ enige maanden het geval is.
de smaak verandert dus en dat is sterk afhankelijk van de frequentie van een mannelijk klaarkomen nadien.
Mannen die dus weinig aan sex doen na hun sterilisatie
blijven dus langer vruchtbaar en hebben dus de zaadsmaak langer.
Het prostaatvocht bevat suikers en andere voedingstoffen en dat vocht is zoeter terwijl spermacellen zelf een wat zoutere smaak zullen geven.
Omdat aangetoond is dat bij zwangere vrouwen door fellatio hun afweer tegen de embryo doet afnemen is een kans op afstoten van de vrucht door "levend zaad" van de biologische vader van de embryo kleiner dan als de man zich in die periode laat steriliseren.
Het lichaam van de vrouw herkent via het binnengekomen zaad de vrucht meer als "eigen" en is dus functioneel tijdens de zwangerschap.
DIT IS GEEN ONZIN!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sperma bevat 1-3% zaadcellen en de rest is vocht.

Ik realiseer me dat dit in principe veel uit zou kunnen maken voor de smaak. Water "kaal" of met 3% zout smaakt echt HEEL anders

Echter in dit geval is volgens mij veel van de smaak het gevolg van de zouten in het vocht. En dat blijft hetzelfde.
Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt.

Wat je eet schijnt ook al van invloed op de smaak te zijn
13 jaar geleden
Nee het verandert niet dusdanig van smaak dat dat "proefbaar" is
Er zijn factoren die de smaak van sperma veel meer beinvloeden (wat je eet en drinkt) dan het heel kleine percentage levende zaadcellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@futs; heel persoonlijk dus had het hier ook nog gevraagd maar smaakt nog steeds hetzelfde volgens haar.
Volgens mijn vrouw wel.Is niet meer zo bitter.