kan ik seks hebben na een doorbraakbloeding?

ik had even een vraagje, ik weet niet of jullie mij kunnen helpen ermee maar ik hoop het wel.
Nou kijk , Ik slik de pil nu bijna 2 maanden door maar zondag was ik hem vergeten ( zondag in de 1e week), maandag had ik die pil wel ingenomen van zondag op tijd want ik neem het altijd om 23.00. maar dinsdag en woensdag had ik het pas rond 3.00 in de nacht ingenomen en nu heb ik een soort doorbraakbloeding het is heel weinig bloed. maar mijn vraag is of ik het moet veder slikken of stoppen met de pil ,en als ik doorslik is die pil dan nog veilig of niet ? kan ik wel gewoon seks hebben door die doorbraakbloeding heen , want het is echt heel weinig....

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt me iets om aan je huisarts te vragen, die heeft daarvoor gestudeerd. En indien de drang te groot is, kan je altijd nog een condoom gebruiken hé
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mn huisarts is op vakantie -_-' @BrechtS
Amadea
10 jaar geleden
In week 1 een pil vergeten betekent dat er kans is op zwangerschap als je geen andere bescherming gebruikt, Rayssa. Dus neem het advies van BrechtS ter harte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar ik heb de pil van zondag op maandag ingenomen , dan is er toch niks aan de hand ? @amadea
Amadea
10 jaar geleden
Dat is toch 24 uur te laat, dan? Het moet binnen 12 uur!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee ik ben nog gewoon beschermd hoor , alleen als ik er 2 vergeet moet ik die laatste binnen 12 u in nemen @amadea
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meisje..je stelt een vraag en krijgt antwoord..maar neemt de goede raad niet aan. Zo'n risico ga je toch niet nemen? Volgens mij ben jij niet eens oud genoeg om aan de pil te gaan!

Antwoorden (1)

Je slikt je pil door, dus je hebt al minstens 1 volledige strip gehad.
In de bijsluiter staat dat als je in de 3de week van je strip (wat voor jou geld) de pil vergeten bent, dat je dan een stopweek moet houden, en daarna ga je weer verder met een nieuwe strip. (het restje kun je bewaren voor een volgende keer doorslikken).
Je bent verder volledig beschermd.

Hierbij ben ik van de volgende dingen uitgegaan:
- dat je de standaard 1 fase pil slikt (Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0,03/0,15)
- dat je voor de rest van je strip niks bent vergeten aan pillen slikken
- dat je geen diarree/braken hebt gehad
- dat je geen antibiotica hebt gehad die de werking van de pil aantasten.

Als 1 van bovengenoemde dingen toch niet klopt, raadpleeg dan de bijsluiter of je huisarts. Als je arts op vakantie is, kun je de vervangende arts bellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt dus gewoon seks hebben als je dat graag wilt. Ik neem aan dat jullie beide op SOA's getest zijn.
Onthoud wel dat de pil nooit 100% bescherming bied tegen zwangerschap.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plusje!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zou ik dan gwn stoppen met slikken aangezien ik te laat was met die van zondag in te nemen .. want de doorbraakbloeding is nog steeds aan de gang .. help mij aub
Ritsuka
10 jaar geleden
Quote uit mijn antwoord: "In de bijsluiter staat dat als je in de 3de week van je strip (wat voor jou geld) de pil vergeten bent, dat je dan een stopweek moet houden, en daarna ga je weer verder met een nieuwe strip." Stoppen dus, moet duidelijk zijn. Snapte je de rest van het verhaal wel dan?
Ritsuka
10 jaar geleden
Anders lijken mij condooms + pil een goed idee..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Je bent verder volledig bescherm " <> "de pil biedt nooit 100% bescherming" Wat is waar? Als je die pillen niet stipt kan innemen zou ik er maar mee stoppen want dat gaat mis..
Gebruik gewoon 'n rubber,da's beter voor later..
Ritsuka
10 jaar geleden
Je bent volledig beschermd zoals normaal met de pil.
Een condoom beschermd ook niet 100% kan scheuren etc.