Is klaarkomen iets dat iedereen op de wereld lekker vind? Of zijn er ook mensen, wezens die dat niet vinden.

Is klaarkomen het enige dat iedereen in de wereld lekker vind? En is dit het enige wat iedereen ter wereld lekker vind?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Neen , niet iedereen vindt het prettig.
Ondanks dat bij een orgasme (klaarkomen) diverse prethormonen vrijkomen.
Recentelijk heb ik een documentaire gezien die ging over een vrouw die constant orgasmes kreeg, door een neurologisch probleem.
Het was voor haar een ramp.
Na een ingreep stopte dit zodat ze zich "normaal"
voelde en dat heeft ze ervaren als enorm fijn.

Zoals met alles, is afwisseling van gevoelens belangrijk.
Als je altijd vrij bent, ken je niet het vakantiegevoel van mensen die aan het werk zijn.

Dat is ook zo met sexuele gevoelens of met gevoelens die daaraan (normaal gesproken)verbonden zijn.

Inderdaad kunnen mensen door trauma of aandoening een orgasme zelfs als uitgesproken "naar" beleven.

Zij associëren het gevoel wat de "prethormonen "veroorzaken dan als een bedreigende ervaring.

In een eerder antwoord zijn als sexueel misbruik en autisme genoemd, maar er zijn veel meer situaties waarbij een orgasme als (uitermate) vervelend beleefd wordt.

Sommige medicijnen beinvloeden ons gevoel en sommige medicijnen kunnen zelfs een (puur lichamelijk) opgewonden toestand veroorzaken, zoals priapisme.

Er zijn best veel middelen die ons beleven veranderen.
Daarvan zijn SSRI's, bètablokkers, alcohol, benzodiazepines en tricyclische fenothiazine- verbindingen bekende voorbeelden van.

Het hebben of ondergaan van een orgasme vergt ook veel energie, vandaar dan mn. mannen na het klaarkomen vaak spoedig in slaap vallen.
Dat komt NIET omdat ze "geen interesse" meer hebben in hun partner maar omdat het lichaam de slaap nodig heeft om de balans weer te herstellen en de hormonen weer
op orde te krijgen.

Veel (jongere) mannen kunnen wel meerdere malen , kort achter elkaar een zaadlozing (met bijbehorend orgasme) opwekken maar dat aantal keren is eindig.
Dan is de koek op.

Mensen die een hekel aan een orgasme hebben , zullen het zelf niet op willen wekken.
Tijdens de slaap regelt dan het lichaam de zaak zo dat ook in de lichamelijke behoefte wordt voorzien.

Als je bij jezelf een weerzin tegen een orgasme bemerkt, raad ik wel aan om arts of psycholoog in te schakelen.
Deze kan je dan helpen met een onderliggend lijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet iedereen vindt het lekker. Bij een orgasme verlies je controle en moet je je kunnen overgeven.
Niet iedereen vindt dat fijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
krol: dan gaat het niet zozeer om een orgasme, maar om bijvoorbeeld het terugtrekken van de penis.
Katers hebben kleine weerhaakjes op de top van de penis, die dienen om de eisprong op te wekken bij de krolse poes die de kater dekt. Maar als de kater zich na gedane zaken terugtrekt, doet dat de poes pijn, vandaar dat ze dan meestal ook gelijk uithaalt naar meneer. Een slimme kater zorgt dus dat hij haar goed bij haar nekvel heeft en laat de dame pas los als hij zelf weer los is ;-)
Wezens hebben een ingebouwde drang om zich voort te planten. Zonder die drang zouden ze uitsterven.
Maar klaarkomen is niet nodig. Een kwal die een miljoen zaadcellen laat wegstromen, komt heus niet klaar.

Klaarkomen is meer een bijproduct in de seksualiteit. Het gaat om gevoelens, die een sociale binding versterken.
Het is dus een 'hogere' functie. En zelf bij mensen komt niet iedereen klaar. Mannen meer dan vrouwen.

Het is dus zo, dat een mens aan seksualiteit doet, niet om zich voort te planten, maar veelal om andere redenen.
Dus voor de partnerbinding, voor de gezelligheid, of zelfs tijdverdrijf.
Daarbij kan het zijn, dat de nadruk niet op het klaarkomen ligt. (Het hebben van de saeck is het einde van het vermaeck), maar op de prettige emoties bij deze sociale interactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord! ik snap de minnen niet +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het dat ik een sociaal taboe bespreek?
Ik denk dat echte gristenen mijn antwoord niet fijn vinden. Maar dat is hun probleem.
Dank voor je +, Aphrodite.
Mensen die zichzelf als aseksueel beschouwen, zien seks soms als raar, vies of in elk geval als niet prettig. Sommigen staan er ook totaal onverschillig tegenover: het doet hen gewoon niets, ze "hebben er niks mee", maar er zijn er ook die alleen de gedachte aan seks al verschrikkelijk vinden.

Sommige autisten gruwen van bijna elke vorm van aanraking, en willen ook helemaal niet zo dichtbij iemand komen. Seks is dan helemaal verschrikkelijk natuurlijk. Overigens is dit bij de meeste autisten niet zo extreem aanwezig en kunnen de meeste autisten onder bepaalde voorwaarden best genieten van aanraking (inclusief seks) maar het komt zeker voor.

Mensen die seksueel misbruikt zijn, hebben soms zo'n afkeer van seks dat zij er totaal niet van kunnen genieten.

Daarnaast zijn er nog seksuele stoornissen, zoals de seksuele aversiestoornis, waarbij iemand een afkeer heeft van seks. En er kunnen natuurlijk ook allerlei redenen zijn waarom seks - en ook klaarkomen in het bijzonder - pijnlijk kan zijn. Of waarbij klaarkomen wel prettig voelt, maar waarbij dat niet opweegt tegen de pijn die ze ervaren bij de penetratie, bijvoorbeeld. Voor pijn tijdens seks kunnen uiteenlopende oorzaken zijn, zowel lichamelijk als psychisch.

Dus nee: niet iedereen vindt klaarkomen lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je geen min gegeven hoor, maar ik wil wel even wat over je reactie zeggen. (De meeste) autisten gruwen inderdaad van sex, maar je kan ook klaar komen door zelfbevrediging, en daar hoeven autisten toch niet per se van te walgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan, sommigen vinden soloseks wél ok, maar moeten er niet aan denken dat intieme te moeten delen met iemand. Maar ik ken ook autisten die puur door hun prikkelgevoeligheid die seksuele opwinding en alle gevoelens die erbij horen, niet kunnen handelen. Elke vorm van seksuele aanraking komt nog sterker binnen dan andere aanraking, en niet iedereen vindt dat prettig - of ze het nu zelf doen of niet. Wat een hoop minnen trouwens, bij deze vraag!