Ondergewicht maar toch een dikke buik, hoe komt dat?

Hallo,

ik ben een 24-jarige jongeman (1m81 en 60kg), ondanks dat ik graatmager ben heb ik toch een redelijk dikke buik met veel buikvet, hoe komt dat en hoe geraak ik hier het gemakkelijkst van af zonder dat ik nog meer moet afvallen?

Eerlijk gezegd wil ik wat bijkomen in gewicht maar tevens ook buikvet verliezen...

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat je nu vastpakt kan ook vel zijn. Span eens je buikspieren goed aan en probeer dan eens wat vast te pakken, waarschijnlijk is het dan een stuk minder. En zoveel heb je niet op je buik zitten hoor, mannen hebben nu eenmaal snel op die plek wat meer zitten. Het kan ook een beetje door je bouw komen, als je in verhouding een korter bovenlijf hebt, hebben je organen iets minder ruimte en is het natuurlijk dat ze iets naar voren komen. Is verder je houding goed? Sta je netjes rechtop? Buik beetjein, schouders naar achter en borst vooruit, maakt al veel verschil voor hoe je buik er uit ziet. Toegevoegd na 2 minuten: Je hebt dus geen dikke buik. Als je dit slanker wilt krijgen, moet je zorgen dat je gezond eet, en meer spiermassa kweet. Ga ook meer eten, grote kans dat je te weinig eet. Mensen zeggen vaak dat je vooral vlees, andere eiwitten en groente moet eten, en niks anders. Dat is wel erg drastisch, maar minderen met brood en dergelijke, en dit vervangen door andere dingen kan zeker wel wat helpen om verschil te maken. Ga niet te extreem, kleine veranderingen, en het kost tijd. Simpelweg: meer (en iets anders) eten, goed trainingsschema en let op je houding.

Dat is het bierbuik effect, hoewel een broodbuik of koolhydratenbuik de lading beter dekt. Reken eens uit hoeveel vet koolhydraat en eiwit je eet, waarschijnlijk zal je verbaast zijn hoe weinig vet en hoe veel koolhydraten je eet. In verhouding meer vet eten (bij dezelfde energie inname) en krachttraining en aan te komen.

Bronnen:
http://www.slank-en-sterk.nl/

Een man en een vrouw hebben specifieke plekken waar hij, zij hun voorraden (vet) opslagen. Bij een man is dat de buikstreek en bij de vrouw hun billen en bips. Dat wil zeggen dat het lichaam daar eerst zijn vet opslaat maar ook dat het daar als laatste het vet wegneemt. Dit heeft tot gevolg dat een man een enorme buik heeft maar voor de rest normaal gebouwd is. Het zelfde geld bij de vrouw. Daarom is het zo moeilijk om een dieet vol te houden. Bij de vrouw is dit zeker het geval. Bij het dikker worden zullen de borsten ook vergroten maar bij het vermageren zal het vet bij de borsten ook het eerst verdwijnen, terwijl hun bips en billen even dik blijven. Dus bij jou zal er eerst aan uw buik vet bijkomen en zal dan ook opvallen omdat u graat mager bent. Robby BB

Een buik die veel te dik is, in vergelijking met de rest van het lichaam, slaat op kwalitatieve honger. Een soort van voedseltekort dus. Er komt dus wel voedsel binnen, maar van discutabele kwaliteit, of simpelweg te eenzijdig, waardoor tekorten aan bepaalde voedingsmiddelen kunnen ontstaan. Denk aan de televisiebeelden van kinderen in sommige delen van Afrika. Kinderen die graatmager zijn, maar een hele dik buik hebben. Ze krijgen dus wel voedsel, maar bijvoorbeeld alleen maar rijst. Maar alleen van rijst kun je niet gezond blijven en een normale lichaamsbouw krijgen. Denk dat je betere voedingskeuzes moet gaan maken, en vooral niet te eenzijdig moet eten. Daarnaast moet je ook zeker niet te weinig eten! Zeker je ontbijt niet vergeten. Gezonde tussendoortjes eten. En veel afwisseling in je voeding. Daarnaast voldoende bewegen. Voldoende water drinken. Maak niet de fout om vetten uit je voedingspatroon te weren. Gezonde vetten heb je hard nodig. Denk aan kokosolie en olijfolie. Vermijdt transvetten, en kant en klaar maaltijden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100