Het minste ik in de zon kom verbrand mijn neus erg. buiten insmeren wat kan ik doen?

Eerst komen er erg dikke blazen op mijn neusen word deze erg hard. Dan krijg ik pijn echt verbrand pijn. en dan na enkele dagen springen alle blazen echt open

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Het lijkt er sterk op dat je een soort zonneallergie hebt.Het type huid speelt hier mischien een rol is(erg blank)
Misschien kom je vrijwel nooit buiten en is je huid geen zonlicht gewend.
Mogelijk heeft het ook met je voeding te maken, bepaalde kuikenkruiden? Selderie?
Altijd met een pet op naar buiten, met een flinke klep!
Zou er zeker mee naar een huidarts gaan voor een onderzoek.
Pas erg op met zonnebrand, het kan later huidkanker veroorzaken als je ouder bent.
Dus nooit onderschatten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry Ed, maar we werkten weer gelijktijdig aan hetzelfde antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij had zonnebrandcreme, ik had selderie, maar allebij een petje!!! Leuk toch? Marita doet ook mee!
Met z'n drieen voor een neus!

Andere antwoorden (4)

Gebruik een sunblock op die delen van je gezicht die snel verbranden, zoals je neus. Draag een petje ter bescherming en smeer jezelf vooraf- en achteraf goed in. Zonnebrandcreme en aftersun kun je niet teveel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat er zo min mogelijk zon op je neus komt door bijvoorbeeld een pet met klep of een zonneklep op te zetten.
Smeer je neus met een hogere beschermingsfactor in. En verwen je neus ook door hem als de zon niet schijnt met een verzorgende crème in te smeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je gaat zonnebaden kan je ook een stukje huidvriendelijke pleister over je neus plakken. Te koop bij de apotheek, mischien ook bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blaren dat is wel heel erg! Dan stop je toch zeker wel met zonnen, als je huid zo vreemd reageert.
Vraag advies aan een huidarts, die zal je er zeker meer over kunnen vertellen en er iets voor geven.
Sterkte!