waarom doet het pijn als ik in mijn ogen wrijf?

als ik gewoon over mijn oogleden wrijf doet dit heel erg pijn aan mijn ogen het gaat erg branden en het gaat niet weg tot ik het een beetje af gedept heb met water hoe komt dit en wat is het

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Amadea
10 jaar geleden
Heb je voor het avondeten misschien Spaanse peper of knoflook fijngesneden met je blote handen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee dat is het niet.
ik heb het namelijk de hele dag door.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben je al eens aan je ogen geopereerd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga via de huisarts naar een oogarts!

Het beste antwoord

Ten tijde van de vraagstelling (rond 19 maart) gaf de allergieën radar aan dat er een hoge concentratie pollen in de lucht zat. Als je daar allergisch voor bent kan dat gepaard gaande met droge ogen, voor prikkels zorgen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als de lucht bovendien een lage vochtigheidsgraad heeft of zelfs droog is, kan dat voor pijnlijke ogen zorgen, Zeker als je erin gaat wrijven.