Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waardoor krijg je haaruitval?

Ik heb de laatste tijd heel veel haaruitval. Mijn moeder en vriendinnen zeggen dat het door stress komt. Maar als je stresst, krijg je toch pijn in je hoofd? Wat heeft dat met haaruitval te maken? Ik ben naar mijn huisarts geweest en die wist het niet. Hoe kan je het oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
773

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja hoor, dat kan.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/20081-haaruitval-door-stress.html

Of heb je soms onlangs nieuwe shampoo gekocht? Misschien kan je haar daar niet tegen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haaruitval en kaalheid zijn veel voorkomende problemen. Er zijn verschillende vormen en oorzaken van haarverlies. De meest voorkomende vormen zullen in deze on-line folder worden besproken.

Toegevoegd na 46 seconden:
http://www.huidinfo.nl/haaruitval.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kunnen ook andere oorzaken zijn voor haartuitval zoals erfelijkheid of voeding.


De eenvoudigste en werkzaamste mogelijkheid om haaruitval door stress te voorkomen, is stress geen kans te geven. Naast een juist tijdmanagement helpt ook genoeg slaap, waardoor het lichaam kan ontspannen.

Een mogelijke oorzaak voor haaruitval door stress ligt bij het feit dat haarfollikel door stresshormonen nadelig beïnvloedt wordt. Om elke haarfollikel ligt een dicht net van zenuwvezels. Dit netwerk bevat verschillende neuronale overdrachtstoffen. Het aantal zenuwvezels is niet stabiel, het schommelt in de loop van de cyclus van elk enkele haar. Deze schommelingen hebben een directe invloed op de cyclus van de haargroei.