Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Pijn aan geslachtsdeel

Mijn vriendin heeft laatste tijd vaak last van pijn aan haar vagina. Wanneer ze plast een soort brandend gevoel. Van de week moest ze opeens heel vaak achter elkaar plassen, ze zei dat er steeds maar klein beetje uitkwam. Vanmiddag moesten we stoppen met vrijen, omdat haar vagina zeer deed.

We doen het wel met condoom, ik bef haar wel gewoon met mijn tong. Heeft ze misschien daar een SOA van? Of kan ze blaasontsteking hebben? of iets anders?

Ze wilt eigenlijk liever niet naar de dokter. Haar moeder gaat meestal mee naar de dokter. Ze is bang dat het naar voren komt dat we seks hebben, want dat mag eigenlijk niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Lijkt een blaasontsteking. Vang wat urine op in een potje (deze kan je eventueel kopen bij de apotheek) en breng dit langs bij de huisarts.
Dit onderzoekt de assistente en dan kan je bij de huisarts langs voor de uitslag. Bij een blaasontsteking krijg je een kuurtje, wel doen want te lang doorlopen met een blaasontsteking kan vervelende gevolgen hebben.

Het is bij vrouwen echt niet vreemd om een blaasontsteking te hebben, dus denk niet dat er vragen over haar sexleven komen.

Het hoeft helemaal niet van de sex te komen, maar sommige vrouwen zijn gevoelig voor een blaasontsteking.
Wat je haar kan aanraden is om ná de sex even te gaan plassen. op die manier spoelt alles schoon en verminder je de kans op blaasontsteking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Dat zal blaasontsteking zijn of blaasstenen, toch maar naar de huisarts want dit heeft weinig met seks te maken. Het kan vanzelf overgaan naar het kan ook erger worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou inderdaad een blaasontsteking kunnen zijn. het lijkt mij het beste om toch even naar de dokter te gaan.

De dokter moet dit soort dingen geheimhouden, maak je dus maar geen zorgen dat er iets naar buiten komt wat eigenlijk niet mag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt als blaasontsteking.
Ga gewoon zelf naar de dokter als je geen nieuwschierige aagjes erbij wilt.
Dokters hebben geheimhoudingsplicht en krijgen dit honderden keren te horen.
Een vriendin van mij had ook een keer deze klachten. Bleek ook blaasontsteking te zijn. Krijg je gewoon antibiotica voor geloof ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat ze blaasontsteking heeft, had ik ook. moet ze even een afspraak maken met de dokter. dan krijg je medicijnen voor (ze zijn heel vies!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kimath
14 jaar geleden
De medicijnen zijn helemaal niet vies hoor. Er zijn verschillende soorten antibiotica, maar het zijn gewoon pillen of capsules die je met water inneemt.
Je kunt mogelijk last krijgen van bijwerkingen, maar vieze smaak heb ik nog nooit gehad (vroeger vaak blaasontsteking gehad, ik heb elke soort antibiotica wel gehad :P )
Laat je vriendin naar de dokter gaan en ochtendurine meenemen. Waarschijnlijk is het een blaasontsteking, maar daar kun je behoorlijk ziek van worden als je er geen medicatie tegen neemt.
Indien het inderdaad blaasontsteking is, dat kan door de bacterieën komen die door sex door jouw worden overgedragen naar haar. Dit is heel normaal hoor. Oplossing voor haar is dan om na de sex meteen een glas water te drinken en regelmatig cranberrysap of citroensap in drinken te gooien, dat houdt de urine zuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kimath
14 jaar geleden
Plas kun je gewoon in een beker of een potje doen. Maakt niet zoveel uit, als het maar afsluitbaar en goed schoon is.
Je kunt bij de huisarts ook vragen om een speciaal plaspotje, dat is een steriel plastic potje met rood draaideksel.
Klinkt inderdaad wel heel erg blaas ontsteking. Heb ik vroeger ook veel gehad.
In mijn geval kwam het waarschijnlijk doordat ik na de sex ging slapen en eigenlijk moet je eerst even plassen na de sex. Om eventuele bacterie weg te spoelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk ook blaasontsteking...maar de huisarts weet het natuurlijk het beste!

succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is het blaasontsteking je kunt gewoon naar de huisarts gaan enzeggen dat je dat vermoed dan zal je wat urine moeten inleveren en dan krijg je pillen die je moet slikken maar je kan ook veel waterdrinken dat helpt ook maar niet zo snel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat zij blaasontsteking heeft: met ochtendurine naar de huisarts en hij/zij kan dat zo controleren.
Tip: als jullie sex met elkaar hebben gehad laat haar dan zsm plassen: zo spoelt ze haar vagina en pisbuis schoon, dit verkleint weer kans op blaasontsteking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het eerste waar ik aan dacht was inderdaad een blaasontsteking. Het is echter ook mogelijk dat je vriendin last heeft van een vaginale schimmelinfectie. Dan heb je ook last van een pijnlijke vagina en een branderig gevoel tijdens het plassen. Een symptoom dat er vaak bijkomt (niet altijd) is last van jeuk en/of witte afscheiding. (Het kan zijn dat ze dat liever voor zichzelf houdt).

Een vaginale schimmelinfectie is GEEN soa of een gevolg van slechte verzorging. Het komt bij 75% van de vrouwen wel eens voor. Het is dan ook niets ernstigs, maar vooral heel vervelend. De dokter heeft er een kuurtje voor en heeft zich inderdaad te houden aan zijn beroepsgeheim.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals iedereen hier al geschreven heeft, zal het inderdaad waarschijnlijk een blaasontsteking zijn.

Laat je vriendin cranberrysap drinken, om de klachten te verlichten.
Cranberrysap schijnt een stofje te hebben dat ervoor kan zorgen dat bacteriën minder houvast krijgen en weggespoeld worden. Zo wordt het voor de bacteriën onmogelijk om zich nog vast te kunnen hechten aan de urinewegen.
Wanneer je nu helemaal geen cranberry's (veenbessen) lust, zijn er ook cranberrytabletten verkrijgbaar in de natuurwinkel of drogist.

Blaasontsteking bij vrouwen komt in veel gevallen voor doordat zij niet plassen nadat ze gevreeën hebben.
Tijdens het vrijen kunnen er bacteriën in de plasbuis terrecht komen. Wanneer je niet plast na het vrijen, kunnen deze bacteriën in de blaas terecht komen en een blaasontsteking veroorzaken. Wanneer je wel plast na het vrijen, plas je de bacteriën weer weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi!

Het kan zijn dat de zuurgraad ontregeld is door zeepgebruik. Als je de specifieke klachten hebt, kun je daarvoor ook vertrouwelijk naar de apotheek die ook medische zwijgplicht heeft net als de huisarts. Antibiotica kan ook een nadelige bijwerking hebben op het vrouwelijk lichaam, en "gewone douche spullen" ook.
Ben zelf geen arts, ook geen apotheker, maar als je zonder tussenkomst van een huisarts daar info over wilt hebben dan kun je de link eens kijken of daar je vraag tussen staat.
Ook de "verkeerde pil" (sommige vrouwen zijn overgevoelig voor bepaalde anti-conceptie ook al vrij je wel of niet veilig) kan leiden tot irritatie.
Van beffen lijkt het mij ( IK BEN GEEN ARTS ) dat het daar niet aan kan liggen of je moet een complete zandbak opgegeten hebben net voor die tijd.
Er zijn speciale "beflapjes" te koop, maar ik vraag me af of het daar aan ligt.
Wat wél handig lijkt is mij om eerlijk over elkaars ex-partners te zijn en medisch gezien mogen ze geen enkele informatie uitwisselen als je een afspraak maakt bij zowel de apotheek als arts, tenzij je daar toestemming voor geeft.

Hoop dat het goed gaat en kijk ff of die link wat voor jullie kan betekenen.

Grtz,
Toz
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blaasontsteking...
Snel naar de dokter, niemand zal ( denk ik ) merken dat jullie seks hebben :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing