Kan een 15 jarige Kinderneusspray gebruiken?

Ik heb geen Neusspray meer en zag toevallig kinderneusspray liggen?
Kan ik die gebruiken als volwassenen hij is niet geopend en hij is pas een maandje oud.
Ik ben 15 jaar oud dat valt onder volwassen medicijnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Meestal is kinderneusspray half zo geconcentreerd als de variant voor volwassenen, 0,5% tegen 1%. Je kunt er dus tweemaal zoveel van nemen. Meestal gaat het om xylometazoline. Niet langer dan 5 dagen achter elkaar gebruiken. Anders is het middel erger dan de kwaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

jij kan wel de kinderneusspray gebruiken, een kind onder de 6 of 12, ligt aan de neusspray, mag geen volwassenen spray gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk voor kinderen is de volwassenversie gewoon te sterk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sommige neussprays mogen pas vanaf 12 jaar, bijv otrivin menthol, maar lees bij kinderen altijd de gebruiksaanwijzing, daar staat in voor welke leeftijd het middel geschikt is, voor volwassenen is dat lezen ook belangrijk.
Ja hoor dat mag gewoon. Juist in de kinderspray zitten minder heftige middelen. Meestal is het gewoon zoutoplossing. Heel effectief tegen een verstopte neus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik ook altijd de kinderversie, vindt de volwassenenversie te sterk werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja juist doen. Veel volwassenen sprays krijgen nu ook een lagere dosering.
Die hoge dosering doet vaak meer schade dan dat het goed doet.