Zijn er goedkope zonnebrillen op een bepaalde sterkte ?

Met zo'n zonnebril bedoel ik het volgende. Om te lezen gebruik ik ruim 1 jaar een leesbril op sterkte,welke ik bij de Hema kocht voor - pak-m-beet- 4 Euro ( sterkte van beide glazen +3) Mijn vraag is dus zijn dit soort zonnebrillen op ongeveer dezelfde sterkte ook ergens te koop ? Dat lijkt mij heel handig,vooral als je bijvoorbeeld op de Tomtom of de smartphone niet steeds de zonnebril hoeft af te zetten en dan de leesbril op te zetten als je achter het stuur zit. Geen zonnebrillen op sterkte boven 25 Euro,want die ben ik al op verschillende adressen tegengekomen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.2K

Het beste antwoord

Een leesbril op sterkte als zonnebril zijn te koop bij de HEMA. Ook ongeveer 4 euro. De glazen zijn wel net zo klein als een leesbril
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb een zonnebril op sterkte bij eyelovers gekocht. 25 euro en verkrijgbaar bij enkele da drogisten. Hebben app waar ze je bril opmeten waardoor ze je sterkte bepalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook zonne-leesbrillen op sterkte
ooit gekocht bij Action, of Kruidvat, of Hema...

Maar ik vind het niet handig.
Je kunt zo'n zonne-leesbril toch niet als gewone zonnebril gebruiken?

Ik kan niet lezen zonder leesbril [ ook ong. +3]
Maar ik kan ook niet goed zonder zonnebril en die mag sinds kort zonder enige sterkte zijn.
Dus hangt de leesbril om mijn nek, altijd.
En als ik een zonnebril op heb, dan gaat die op mijn hoofd als ik wil lezen, en de leesbril op.
Maar als ik lees in de zon, dan kijk ik gewoon door beide brillen. Overelkaar heen, zeg maar.
Ziet er niet uit, zeker niet volgens mijn kinderen.
Maar het is de handigste oplossing.