Hoe kom je snel zonder te veel moeite van misselijkheid af?

Ik heb heel vaak als ik wat gegeten heb, en ik ga dan op be ld liggen dat ik dan een beetje misselijk wordt en een soort van buikpijn krijg, en daardoor kan ik dus niet slapen, en water drinken helpt bij mij niet zo goed..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (7)

Je kunt beter niet gaan liggen als je net gegeten hebt.
Eet je wel goed? Dus rustig eten, goed kauwen en dergelijke? Als je te snel eet, heeft je maag ook veel meer werk aan het verteren, en kan dus gaan opspelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zou er aan denken maar is geen antwoord op me vraag..
Frisse lucht en een glas water Met halve citroen uitgeperst drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets wat zuur is helpt tegen de misselijkheid. Vooral citroen, als je een beetje citroen eet dan merk je het meteen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste moet je eerst de oorzaak aanpakken. Dus dus niet gaan liggen na het eten, maak een wandelingetje bv. Enof niet zo laat eten 3/4 uur tussen het eten en slapen moet voldoende zijn.
En mocht je er dan toch een keertje last van hebben domperidom, dit is te halen bij de apotheek. En dit zorgt er voor dat je maag het voedsel sneller verwerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
same here! wat ik doe is een beetje vla eten, of een crackertje wanneer ik misselijk ben.. En misschien niet liggen, maar je lichaam even de tijd geven alles te laten zakken/verwerken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook warm water geprobeerd, dus niet koud?
Pepermunt.
Halve liter gekookt water met een hand basilicum, en die thee 10 minuten laten trekken, zeven en drinken wanneer de misselijkheid op zijn ergst is.
Warme anijsmelk. Ben je erg misselijk en wil je maar kun je niet overgeven, dan geeft dit vaak net het laatste zetje. Is het wat minder dan brengt het je maag juist tot rust.
Frisse lucht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb jaren geleden uit Canada een potje papajapillen meegenomen, die pillen slikken ze daar tegen misselijkheid, erop zuigen en je voel je misselijk gevoel wegtrekken, ik weet alleen niet of het in pillenvorm ook in nederland te krijgen is, ik laat het altijd bezorgen door kennissen van mij uit Canada