hoge lichaamstemperatuur?

wat kan dat beteken? ik heb vrijwel altijd het gevoel dat ik soort van koort heb en voel ook warm aan en heb een lamlendig gevoel...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, ik heb het ook! Sinds een paar jaar is m'n ochtendtemp ineens 2,5 graden gestegen. Wat is jouw temperatuur en wat vroeger?

Het beste antwoord

Maar héb je ook koorts dan? Gemeten? En hoe lang geleden is het dat je je zo begon te voelen. Als dat al echt lang is spreek je niet meer van griepverschijnselen denk ik, en zou jou dan adviseren langs de doc te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank voor antwoord, ik heb al heel lang...1,5 jaar....maar laatste 2 maanden vooral.....en langs de doc? 10 x geweest....stuurt me steeds weg!...een x bloed laten prikken...kwam niets uit! :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel vervelend! Ben je misschien in de afgelopen 1,5 jaar in het buitenland geweest? Een parasiet kan het lang uithouden in je lichaam en je ernstig ziek maken, zonder dat daar in eerste instantie een duidelijke oorzaak voor de klachten wordt gevonden. Misschien is een andere huisarts een optie. Ik ben ook wel eens gewisseld, omdat ze mij ook 10x wegstuurden. Toen ik bij een ander kwam, werd ik ineens wel verder onderzocht en doorgestuurd. Veel huisartsen, waar ik mee te maken heb gehad, zijn wat "laks" in het "door" zoeken naar oorzaken. en 1x bloedprikken kan te weinig zijn, want waarop werd je geprikt? Op het formulier moet de arts altijd aankruisen waar ze je op moeten checken, en als die arts maar 3 standaard dingen aankruist, weet je dus nog niks. Succes ermee, en beterschap.

Andere antwoorden (2)

Ik ben geen expert op dit gebied maar weet wel dat dit heel veel oorzaken kan hebben, het menselijk lichaam is erg gecompliceerd.

Ik denk dat het ook wel eens een verstoring kan zijn van je temperatuursysteem. Bijvoorbeeld je centrale temperatuursensor kan door een of andere reden in de war zijn. Deze zit ergens in je nek(daarom is het ook zo lekker om met je nek onder de warme douche te gaan staan). Dit moet je niet verwarren met andere zenuwen in je huid die ook warmte kunnen voelen. Deze geven slechts aan of je daar warmte of kou voelt. De zenuw(en) die in je nek zitten worden door je lichaam gebruikt om je temperatuur te regelen. Als je het te koud krijgt zal je lichaam opwarmen bijvoorbeeld door te gaan rillen of door brandstof(koolhydraten en in mindere maten vetten) te gaan verstoken die in je cellen zit opgeslagen. Als je het te warm hebt zal je lichaam onder andere een zweetreactie vertonen. Ik kan me best voorstellen dat als je lichaam constant denkt dat je het warm hebt en hierdoor gaat zweten of de temperatuur probeert kwijt te raken via de huid waardoor deze warm aanvoelt. Je zult dan een gevoel van lamlendigheid hebben terwijl je lichaam helemaal niet zo aan hoort te voelen. Natuurlijk heb je dan geen koorts want je lichaam blijft maar koelen. Zou wel gevaarlijk kunnen zijn als dit het is want je zou maar zo te koel kunnen worden.

Het is maar een blind guess maar goed, zou een verklaring kunnen zijn hoewel ik niet genoeg kennis hierover heb om dit nog beter te onderbouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hormonen kunnen ook gekke dingen met je doen!